بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
رئیس کل بانک مرکزی گفت: با وجود فشار دشمنان به ویژه در جنگ اقتصادی، تصمیمی تاریخی در جهت ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح گرفته شده است.
کد خبر : ۱۸۹۳۲۹

به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی طرح ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح با ترسیم شرایط کشور و اشاره به اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه، موضوع ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح را امری حساس و مهم تلقی کرد.

وی افزود: با وجود فشار دشمنان به ویژه در جنگ اقتصادی، تصمیمی تاریخی در جهت ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح گرفته شده  که انجام این طرح با حجم عملیات و نیروی انسانی این 6 بانک و داشتن 18 درصد از منابع نظام بانکی بدون شک کاری ماندگار در تاریخ نظام بانکی خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح ادغام بانک ها بعد از 4 ماه نهایی شد، گفت: پس از 4 ماه مقدماتی، ادغام نهایی انجام و تشکیل بانک سپه جدید با قدرت و توانایی بیشتری را خواهیم دید.

همتی با اشاره به ظرفیت‌های بانک سپه و سایر بانک‌های ادغامی از همه دست‌اندرکاران این طرح خواست با استفاده از ظرفیت بانک‌های ادغامی در جهت پیشبرد هر چه بهتر این طرح اقدام کنند.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: دلیل انتخاب بانک سپه به عنوان راهبر طرح ادغام قدمت و توانایی مالی و فنی این بانک است. بانک سپه از نظر مالی بنیه قوی و قابل توجهی دارد که اطمینان خاطر خوبی برای بانک مرکزی در زمینه ادغام ایجاد کرده است.

وی همچنین با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای ناشی از تامین مالی اقتصاد توسط نظام بانکی بیان کرد: شبکه بانکی با وجود مواجهه با مشکلات متعدد، در عرصه تامین مالی و انجام پروژه‌های کلان اقتصادی اقدامات چشمگیر و موثری انجام داده و کارنامه نظام بانکی را قابل دفاع کرده است.

همتی از هیات مدیره و مدیران عامل بانک‌های ادغام شده خواست که به سرعت مجامع خود را برگزار کنند و حقوق مشتریان بانکهای ادغامی باید در اولویت بانک سپه و بانکهای ادغام‌شونده حفظ شود.

وی اضافه کرد: هیات مدیره و مدیران عامل باید به این طرح با دید پروژه نگاه کنند و در حفظ و نگهداری دارایی‌ها، همچنین بدهی‌های این بانک‌ها نهایت دقت را صرف کنند.

 رئیس کل بانک مرکزی گفت: در بانک سپه نوین فضای خدمت برای همه وجود دارد و کارکنان نباید از این بابت دغدغه‌ای داشته باشند. بانک مرکزی همچون گذشته حامی بانک‌ها و موسسات اعتباری است و در این طرح نیز با تمام توان وارد شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر