بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
مطالبات صنعت دارو در قالب اوراق بدهی در حال وصول است و این موضوع، اتفاق مثبتی برای صنعت دارو تلقی می شود.
کد خبر : ۱۸۹۳۴۰
صنعت دارو و صنعت پالایشی، برترین های ۹۸
به گزارش بورس نیوز، با رسیدن به ایام پایانی سال، پیش بینی روند سودآوری صنایع مختلف در سال ۹۸ اهمیت بیشتری پیدا کرده است. شرکت سرمایه گذاری اعتلا البرز از جمله شرکت هایی است که امسال از پرتفوی سرمایه گذاری خود سود مناسبی محقق کرده و همین اتفاق، رشد قیمت سهم را نیز در پی داشته است. 
«اعتلا» در دوره ۹ ماهه، سود خالص ۲۷۶ میلیارد ریالی محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل جهش ۲۰۰ درصدی داشته است. حدود ۳۰ درصد از پرتفوی این شرکت را سهم های دارویی تشکیل می دهد.

حسین جواهری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار‌سرمایه در سال ۹۸ گفت: نسبت به روند کلی بازار سرمایه در سال ۹۸ خوش‌بینی ویژه‌ای وجود داشته چراکه حذف احتمالی دلار ۴۲۰۰ تومانی، آثار مثبتی بر سودآوری بعضی صنایع از جمله صنعت دارویی خواهد داشت. 

وی افزود: به نظر می رسد صنعت دارویی و صنعت پالایشی، برترین صنایع بورسی در سال ۹۸ خواهند بود. البته استراتژی «اعتلا» متنوع نگه داشتن سبد سرمایه‌گذاری‌ها است؛ اما تلاش می‌شود وزن این دو صنعت در سبد سرمایه‌گذاری ها بیش از سایر صنایع باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با پیش‌بینی وضعیت صنعت دارو در سال آینده بیان کرد: نسبت به وضعیت صنعت دارو در سال آینده خوش‌بین هستم. واردات مواد اولیه این صنعت، مشمول تحریم نیست؛ هر چند مشکل نقل و انتقال ارز وجود دارد؛ ولی این صنعت بابت تامین مواد اولیه و روند تولید با تهدیدی مواجه نیست ضمن آنکه مطالبات این صنعت در قالب اوراق بدهی در حال وصول بوده که این موضوع، اتفاق مثبتی برای صنعت دارو تلقی می شود.

جواهری تصریح کرد: مهم‌ترین چالش صنعت دارو، آن بوده که در صورت افزایش نرخ ارز رسمی (دلار ۴۲۰۰ تومانی)، مجوز افزایش قیمت دارو متناسب با افزایش نرخ ارز و بهای تمام شده به شرکت های دارویی داده شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر