بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
عضو کمسیون انرژی مجلس گفت: از 6 بار عرضه نفت در بورس سه مرحله آن به فروش انجامیده است. تمام این شکست‌ها و موفقیت‌ها تجارب و توانمندی‌های جدیدی به همراه دارد که با استناد به آن‌ها می‌توان راه پیش‌رو را با موفقیت بیشتر پیمود.
کد خبر : ۱۸۹۴۱۱

به گزارش بورس نیوز، سیدعلی ادیانی ضمن اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه کشور عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی در بورس جزو وظایف و تکالیف مجلس قید شده است، اظهار کرد: به‌منظور اجرای این قانون تاکنون 6مرتبه نفت خام در بورس عرضه شده اما موفقیت عملیات عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در بورس مستلزم همکاری و پشتیبانی چند دستگاه و مجموعه است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در خانه ملت ادامه داد: علاوه‌بر همکاری سازمان بورس و وزارت امور اقتصاد و دارایی، ایجاد زیرساخت‌های مربوط به عرضه نفت و فرآوردهای نفتی و گازی لازمه موفقیت فروش این محصول در بازار بورس است.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: اگرچه زیرساخت‌های عرضه نفت در بورس در حد قابل‌قبول ایجاد شده‌اند اما کم و کاستی‌هایی در نوع عملیات، شیوه عرضه و نحوه خرید و فروش وجود دارد چراکه مسئولان تاکنون عرضه نفت در بورس را تجربه نکرده‌ بودند لذا باید در شیوه‌نامه‌ها تجدیدنظر شود تا این عرضه با حفظ منفعت دولت، وزارت نفت و خریدار انجام گیرد.

ادیانی یادآور شد: از 6 بار عرضه نفت در بورس سه مرحله آن به فروش انجامیده است. تمام این شکست‌ها و موفقیت‌ها تجارب و توانمندی‌های جدیدی به همراه دارد که با استناد به آن‌ها می‌توان راه پیش‌رو را با موفقیت بیشتر پیمود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عرضه نفت در بورس را یکی از روش‌های تاثیرگذار در دور زدن تحریم‌هاست. موفقیت عرضه میعانات نفتی در بورس با یک تغییر که علاوه‌بر تحویل دریایی، تحویل زمینی از طریق بندرعباس نیـــز صورت بگیرد به درس گرفتن از شکست‌ها و موفقیت‌ها در این زمینه وابسته است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز و در بورس انرژی انجام خواهد شد؛

عرضه 2میلیون بشکه نفت خام

از سوی وزارت نفت شکل گرفت؛

اختصاص بیمارستان برای سیل زدگان

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت:

گام های مطلوب وزارت نفت برای مناطق سیل زده

ارسال نظر