بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

افزایش 30درصدی سهم استانداردسازی وسایل مدارس

عضو کمیسیون انرژی مجلس از موافقت نمایندگان با افزایش 30درصدی سهم استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس خبر داد.
کد خبر : ۱۸۹۴۳۵

به گزارش بورس نیوز، احمد مرادی از موافقت نمایندگان با افزایش 30درصدی سهم استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس خبر داد و گفت: تعدادِ مدارس نیازمند ایجاد، تجهیز و تعویض وسایل سرمایشی و گرمایشی در کشور بسیار است و این کمبود در مدارس برخی از استان‌ها مانند زاهدان و کرمان بیشتر به چشم می‌آید.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در خانه ملت ادامه داد: کمبود وسایل استاندارد گرمایشی مدارس در مناطق سردسیر و وسایل استاندارد سرمایشی در مناطق گرمسیر یکی از معضلات بزرگ کشور است اما دیگر باید به این ضعف غلبه کرد.

وی تاکید کرد: باوجود محدود بودن بودجه دولت برای سال98 با افزایش30درصدی سهم استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس نمایندگان مجلس موافقت کردند زیرا دانش‌آموزان بسیاری نیز به دلیل استفاده مدارس از وسایل گرمایشی غیراستاندارد آسیب‌ دیده یا حتی جان خود را از دست داده‌اند.

از آنجا که دانش‌آموزان بسیاری نیز به دلیل استفاده مدارس از وسایل گرمایشی غیراستاندارد آسیب‌ دیده و حتی جان خود را از دست داده‌اند نمایندگان باوجود محدود بودن بودجه دولت برای سال98 تصمیم به افزایش30درصدی سهم استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس گرفتند.

مرادی ادامه داد: در جریان بررسی برنامه بودجه سال 98، هزار میلیارد تومان نیز برای بازسازی مدارس تصویب شد و باتوجه به مصوبات مجلس برای آموزش و پرورش انتظار می‌رود شاهد تغییرات اساسی در امکانات و فضای بیرونی مدارس باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه 40 تا 42 درصد کلاس‌های درس هنوز وسایل گرمایشی استاندارد ندارند، اظهارکرد: بخاری‌های قطره‌ای در سراسر کشور جمع شده‌ است اما از بخاری‌های غیراستاندارد هنوز در کلاس‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه سال 98 به وسایل گرمایشی استاندارد تبدیل شوند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

عرضه زمینی نفت و گاز در بورس

گزارش خوداظهاری درباره خودروها صورت گرفت؛

وجود 666 خودرو بلاتکلیف در گمرک

نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردانی کردند؛

موفقیت آمیز بودن صد وهفتاد و پنجمین نشست اوپک

ارسال نظر