بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

مابه‌التفاوت نرخ ارز را به حساب مردم واریز کنیم

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: اگر مابه‌التفاوت نرخ ارز را به حساب مردم واریز کنیم تا قیمت محصولاتی از جمله نان، گوشت، مرغ و حتی دارو آزاد شود، این امکان وجود دارد که دولت اقدام به واردات کند نه اینکه ارز را به منظور واردات در اختیار افراد قرار دهد تا تخلفات اقتصادی نیز صورت نگیرد.
کد خبر : ۱۸۹۴۴۵

به گزارش بورس نیوز، شهاب‌الدین بی‌مقدار درخصوص نحوه تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی، گفت: در زمینه تخصیص ارز 4 هزار 200 دولت اشتباهاتی داشته است، در نشست غیرعلنی با معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کردم که ارز 4 هزار 200 تومانی را در بازار آزاد به فروش برسانند و مابه‌التفاوت آن را در اختیار مردم بگذارند.

وی ادامه داد: اگر مابه‌التفاوت نرخ ارز را به حساب مردم واریز کنیم تا قیمت محصولاتی از جمله نان، گوشت، مرغ و حتی دارو آزاد شود، این امکان وجود دارد که دولت اقدام به واردات کند نه اینکه ارز را به منظور واردات در اختیار افراد قرار دهد تا تخلفات اقتصادی نیز صورت نگیرد.

این نماینده مردم در خانه ملت بیان کرد: در حال حاضر دولت هزینه زیادی برای نگهداری متخلفان اقتصادی در زندان پرداخت می‌کند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط فعلی تنها راه کنترل بازار حذف رانت‌ها است، باید میزان واقعی مابه‌التفاوت نرخ ارز را در اختیار مردم قرار دهند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر اینکه بر اساس برآوردهای انجام شده باید ماهانه بین 900 هزار تا یک میلیون تومان باید به هر نفر پرداخت شود، افزود: در حال حاضر که محصولات با ارز دولتی وارد کشور می‌شود افراد سودجو با انبار کردن آنها به دنبال افزایش منافع خود هستند.

بی‌مقدار در پایان خاطرنشان کرد: با آزاد کردن نرخ ارز و ورود به اقتصاد آزاد شاهد از بین رفتن قاچاق در کشور می‌شویم، موضوعات مطرح شده خواسته مردم نیز است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

بازار باید به صورت آزاد اداره شود

مدیرعامل مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان مطرح کرد:

رتبه نهم ایران در بین کشورهای تولیدکننده گوشت مرغ

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن مطرح کرد:

استقبال بازار از افزایش دلار در نرخ‌های فروش و ارزش جایگزینی

ارسال نظر