بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

پتروشیمی‌ها با حذف دلار 4200، استارت می‌زنند/ میزان فروش از عرضه‌ها فراتر رفت

پیش‌بینی‌ می‌شود که روند شاخص‌ها در روزهای پایانی سال مثبت تمام شود و اگر طی معاملات امروز و فردا، حجم فروش از سمت حقوقی‌ها و افراد حقیقی که نیاز مالی و نقدینگی دارند، گرفته شود انتهای این هفته و شروع سال، شروع خوبی باشد.
کد خبر : ۱۸۹۵۲۱

قدرتی

علیرضا قدرتی مدیرعامل شرکت کارگزاری نماد شاهدان درباره ارزیابی خود از وضعیت بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، اظهارکرد: باتوجه به فرا رسیدن روزهای انتهایی سال و نیاز به نقدینگی که همواره در بازار طی این برهه زمانی احساس شده ضمن آنکه شرایط عرضه‌ها طی معماملات روز جاری و همچنین فردا در سررسید دریافت نقدینگی از شرکت‌هابوده بنابراین تصور اینگونه است که میزان فروش از میزان عرضه‌ها فراتر رفته و تابلوها سبز شود.

وی ادامه داد: با توجه به ارائه گزارش‌های منتشر شده از سوی شرکت‌ها و بررسی روند فروش آنها، قیمت‌های جهانی و دورنمایی که برای سال آینده متصور شدند، پیش‌بینی‌ می‌شود که روند شاخص‌ها مثبت تمام شود و اگر طی معاملات امروز و فردا، حجم فروش از سمت حقوقی‌ها و افراد حقیقی که نیاز مالی و نقدینگی دارند گرفته شود انتهای این هفته و شروع سال، شروع خوبی باشد. 

کارشناس بازارسرمایه افزود: باتوجه به فشار نقدینگی اما جو بازار حاکی از آن بوده که خریدها مناسب است و معاملات خوبی در گردش است ضمن آنکه حقیقی‌ها نیز حجم خوبی را ثبت کرده و خریدار بازار هستند؛ چنین رویه‌ای نویدبخش بازار خوبی برای سال آینده خواهد بود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری نماد شاهدان درباره وضعیت پتروشیمی‌ها تا آخر سال بیان کرد: پتروشیمی‌ها به خاطر تحریم‌ها، عدم فروش، بحث حمل‌و‌نقل کم‌کم روند نزولی را در گزارش‌ها نشان می‌‌دهند که چنین رویه‌ای قابل پیش‌بینی بود و اگر مشکلات آنها مرتفع شود، حتی می‌توانند با تغییر روند اساسی مواجه شوند.

قدرتی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش قیمت نفت به فضای مناسب پتروشیمی‌ها کمک کرده تا پتروشیمی‌ها بتوانند حرکت مناسبی داشته باشند؛ زمزمه‌های تغییر نرخ ارز در سال آینده و خداحافظی با دلار 4200 شاید زمینه افزایش دلار در نرخ نیمایی ایجاد کند و این خبر مثبت و خوبی برای پتروشیمی‌ها باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر