بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸
مدیر سرمایه گذاری سبدگردان آگاه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

وجود پتانسیل بالا برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی/ سود مطلوب در انتظار سهامداران پتروشیمی

اکنون هیچ یک از سهام‌های گروه پتروشیمی با ارزش ذاتی کمتر از 20 یا 30 درصد معامله نمی‌شوند بنابراین می‌توان گفت پتانسیل سرمایه‌گذاری و سوددهی در این صنعت وجود دارد.
کد خبر : ۱۸۹۵۲۹

وجود پتانسیل بالا برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی/ سود مطلوب در انتظار سهامداران پتروشیمی

مهرزاد منتظری مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز با اشاره به اینکه درآمد شرکت های پتروشیمی وابسته به صادرات محصولات و وضع برابری ریال برابر دلار است، گفت: در آغاز سال 97 تحریم‌ها گریبانگیر اقتصاد نبوده و نرخ دلار نیز 4200 تومان بود اما در چندماه اخیرعواملی همچون تحریم و افزایش نرخ دلار وضعیت صنعت پتروشیمی را با تغییراتی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری نرخ دلار نیمایی نیز به 9500 تومان افزایش یافت، تاکید کرد: از سویی دیگر، عواملی همچون تحریم‌ها و افزایش نرخ نفت و به تبع آن محصولات پتروشیمی و کامودیتی‌ها موجبات ایجاد تحول در صنعت پتروشیمی را فراهم کردند.

منتظری با اشاره به افزایش نرخ گاز و خوراک در طول سال جاری نیز افزود: در اواخر سال نیز نرخ گاز سوخت پتروشیمی‌ها افزایش 2 برابری را تجربه کرد بنابراین می توان گفت در این سال شرکت‌های پتروشیمی وضعیت متغیر و عجیبی را پشت سر گذاشتند.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و افزایش نرخ دلار در سامانه نیما پیش‌بینی می‌شد که صادرات اوره یا متانول نیز کاهش یابد اما براساس آمار گمرک در حال حاضر وضعیت صادرات این محصولات نیز مطلوب به نظر می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر کارشناسان این صنعت کاهش قیمت طلای سیاه در شرایط فعلی را دور از انتظار می دانند.

منتظری با اشاره به ارزنده بودن اکثر سهم‌های گروه پتروشیمی‌ها تصریح کرد: اکنون هیچ یک از سهام‌های این گروه با ارزش ذاتی کمتر از 20 یا 30 درصد معامله نمی‌شوند بنابراین پتانسیل سرمایه‌گذاری و سوددهی در صنعت پتروشیمی وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعد از رالی صعودی گروه فلزات و معادن در ماه‌های اخیر اکنون نوبت به پتروشیمی‌ها رسیده است، ادامه داد: مجامع شرکت‌های پتروشیمی نزدیک بوده و پیش‌بینی می‌شود که سود مطلوبی به سهامداران پرداخت شود.

مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان آگاه با بیان اینکه معمولا در اواخر اسفندماه سهامداران حقوقی سهام خودرا به فروش می‌رسانند، ادامه داد: این امر افزایش حجم فروش را به همراه خواهد داشت اما در هفته پیش رو باتوجه به تسویه p+2 این امر امکان‌پذیر نخواهد بود و حداکثر فشار فروش تنها در 2 روز آینده خواهد بود زیرا در شرایط فعلی سهامداران به دلیل دریافت وجه حاصل از فروش سهام خود در سال جاری ترجیح می دهند که در صورت فروش سهام ، سهم دیگری را جایگزین کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر