بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به مهر تاییدی دیگر در خبر افتاد.
کد خبر : ۱۸۹۵۵۱
سه برادر از یک هلدینگ در راه حافظ/ خبری دیگر تایید شد
به گزارش بورس‌نیوز، چندی پیش در ساعت "پنج‌ونیم" خبر انتظار عضو جدید شورای عالی بورس برای رسیدن حکم از پاستور خبر داده بودیم که امروز این حکم برای شاهین چراغی صادر شد و آرزوی موفقیت برای ایشان را داریم.

سه‌برادر از یک هلدینگ
سال آینده بورس میزبان عرضه سهام سه پتروشیمی بندر امام، بوعلی ( منطقه ویژه بندر امام«ره» ) و نوری (عسلویه) خواهد بود که و هلدینگ‌های پتروشیمی با انتشار اوراق به پشتوانه و ضمانت سهام خود می توانند بخشی از نقدینگی جامعه را جذب کنند اما طبق برنامه اولیه قرار بود پتروشیمی نوری امسال در بورس عرضه شود که به دلایل فنی به تاخیر افتاد، اما در سال آینده سه پتروشیمی بندر امام، بوعلی و نوری در بورس عرضه خواهد شد.
نقدینگی و پول زیادی در کشور وجود دارد که باید به مسیر درست هدایت شود، شرکت ها می توانند با انتشار اوراق بخشی از این نقدینگی را جذب و اقدام به تامین مالی کنند.
قرار است که پتروشیمی‌های کشور تجمیع شده و یک هلدینگ بسیار بزرگ پتروشیمی تشکیل شود و شاید آرامکوی جدیدی در این‌سوی آب‌های خلیج‌فارس شکل بگیرد.

آخرين روزهای زمستان و "پول نياز"ها به "سود نياز"ها رسیدند
فروشندگان در بورس و فرابورس طی معاملات روزجاری تنها می‌توانستند وجه فروش‎‌های سال جاری را دریافت کنند، از اين رو شايد اين گروه و همچنين كساني كه بايد اين طرف سال اعتبارات خريد سهامشان تسويه مي‌شد فروش‌هايشان را انجام داده باشند.
با اين وجود شاخص كل با 1.2 درصد و شاخص هم وزن با  0.94 درصد‏ افزايش به ارقام  171125 و 31886 رسيدند كه هر دو به نقاط مهمي رسيده اند، شاخص كل اگر از اين نقطه عبور كند چشم اندازش قله هايي است كه قبلا فتح كرده است، و شاخص هم وزن با 5درصد رشد بعد از اين، به خط روند صعودي خواهد رسيد كه قبلا آن را شكسته است.
در هر صورت، فعلا نمودارها و براوردهاي بنيادي روي خوشي به بازار نشان داده است كه اگر شتاب رشد با همين سرعت ادامه يابد، شايد سفره رنگين قيمتها حجم عرضه زيادي، نه از سوي پول نيازها، بلكه از سوي "سود نيازها" را شديدا تقويت كند.

دلار باردیگر در پله 13 هزارتایی
امروز در بازار تهران قیمت دلار به 13,090 تومان رسید و بازار نشان داد که با فرارسیدن عید، دلار 12 هزارتومانی جست‌وخیز فراوانی را دارد و 20 تومان افزایش نسبت به قیمت قبل را برای خود ثبت کرد اما به نسبت قیمت اول وقت امروز دلار 10 تومان کاهش داشت.

بانک ماده 141 در سودای بزرگی
با برگزاری مجمع فوق العاده امروز این بانک، افزایش سرمایه 390درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تصویب شد تا این بانک بزرگ‌ترین بانک بورس ایران از لحاظ سرمایه اسمی شود.
از نکات جالب توجه  این مجمع ، اعلام تسعیر ارزی حدود یک میلیارد دلاری بانک تجارت با موافقت بانک مرکزی بود که اوایل سال آینده انجام و مستقیما از زیان انباشته کسر خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر