بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس مطرح کرد:

کاهش قیمت دلار از 19هزارتومان به 10 هزارتومان

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس درباره تغییر نرخ دلار از کانال 11 هزار تومان به 13 هزار تومان، افزود: به هر حال جنگ اقتصادی در پیش داریم، در این جنگ با کنترل ریال، دلار از 19 هزار تومان به 10 هزارتومان کاهش یافت.
کد خبر : ۱۸۹۵۶۶

به گزارش بورس نیوز، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به سقوط نرخ ارز در ماه‌های اخیر، گفت: با تغییر رئیس بانک مرکزی و حضور همتی در ریاست این بانک و محوریت موضوع استقلال بانک مرکزی، شاهد اتفاقات مناسبی در حوزه پولی و ارزی کشور بوده‌ایم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس ادامه داد: استقلال بانک مرکزی از جمله نکات مهم و اثرگذار است، زیرا در دوران مدیریت سیف در بانک مرکزی، این موضوع مطرح شده که مبحث 18 میلیارد دلار و وارد کردن سکه به بازار تکلیف دولت به بانک مرکزی بوده نه نظر کارشناسی رئیس بانک وقت.

نماینده مردم نجف آباد در خانه ملت با تاکید براینکه همتی باعث حفظ استقلال بانک مرکزی شده، بیان کرد: رئیس جدید بانک مرکزی زیر بارحرف‌ها و کارهای غیرکارشناسی نرفته و تمام تمرکز خود را بر کنترل ریال گذاشته است. این در حالی است که در گذشته تمرکز بر کنترل دلار بود و این کار برای ما مقدور نبود.

وی گفت: با تغییر رویه در بانک مرکزی و شروع مبادلات ریالی، بحث کدهای بانکی و... را که در توان مدیریت بود، شاهد بودیم که به اصطلاح داغی پول کاهش پیدا کرد.

ابوترابی در ادامه بیان کرد: همتی در مجموع توانست از عهده کنترل بازار ارز برآید.

نماینده مردم مجلس دهم درباره تغییر نرخ دلار از کانال 11 هزار تومان به 13 هزار تومان، افزود: به هر حال جنگ اقتصادی در پیش داریم، در این جنگ با کنترل ریال، دلار از 19 هزار تومان به 10 هزارتومان کاهش یافت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس با اشاره به افزایش چند هزارتومانی اخیر قیمت دلار، گفت: افزایش‌های اخیر به دلیل درخواست ارز برای سفرهای خارجی است که با روند مدیریتی بانک مرکزی کاهش نرخ ارز ادامه خواهد داشت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر