بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

نقدینگی در بورس نفس می‌کشد/چشمک حذف ارز 4200تومانی در سال 98 به تابلوی حافظ

با توجه به دورنمایی که از وضعیت اقتصادی کشور می‌بینیم به خصوص درباره حذف ارز 4200 و افزایش ارز نیمایی به صورت سنا امیدواری هایی را ایجاد کرده است.
کد خبر : ۱۸۹۵۷۵

همایون دارابی

همایون دارابی کارشناس بازارسرمایه درباره ارزیابی خود از وضعیت بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز، اظهار کرد: امروز آخرین روز است که معاملهگران در صورتی که سهم بفروشند می‌توانند تا پایان سال پول دریافت کنند و به همین خاطر عرضه‌ها امروز در بازار قوی‌تر شده اما حجم معاملات روز گذشته نشان داد که بخش عمده‌ای از بازار متوجه خرید سهام است و نقدینگی در بازار فعال شده است. 

وی ادامه داد: نمادهای بزرگ بازار مورد توجه قرار گرفته و برای مثال در گروه پتروشیمی نمادهایی طی دو روز معاملاتی گذشته خریدهای گسترده‌ای داشتند ضمن آنکه گروه‌های معدنی نیز چنین رویه ای را تجربه کردند؛ این رویکرد بازار حاکی از آن بوده که اینها نقدینگی در جریان معاملات فعال است اما با توجه به اینکه فردا فروشندگان پول دریافت نمی‌کنند به صورت سنتی ما افت عرضه را خواهیم دید و بازار دو روز پایانی سال را مثبت‌تر می‌گذارند. 

کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار در سال آینده نیز گفت: در سال آینده بعد از تعطیلات هم انتظار یک بازار مثبت را داریم. با توجه به دورنمایی که از وضعیت اقتصادی کشور می‌بینیم به خصوص درباره حذف ارز 4200 و افزایش ارز نیمایی به صورت سنا امیدواری هایی را ایجاد کرده است. فصل مجامع هم کم‌کم شروع می‌شود. باتوجه به محدودیت‌های به وجود آمده در سودهای بانکی کفی فصل مجامع می تواند سنگین تر باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز پیش بینی کرد:

وضعیت مطلوب سهام پتروشیمی در بهار 98

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

تحریم‌ها اثرگذارتر از پالرمو / یک خلا در درگاه معاملاتی

معاون ناشران بورس تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بورسی‌ها نیازمند مرور ابزارهای تامین مالی/ سختگیری بانک‌ها در مقابل آغوش باز بورس

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

پتروشیمی‌ها با حذف دلار 4200، استارت می‌زنند/ میزان فروش از عرضه‌ها فراتر رفت

ارسال نظر