بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس گفت:

حفظ و تقویت ارزش پول ملی یکی از وظایف اصلی بانک مرکزی

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس گفت: قطعا حفظ و تقویت ارزش پول ملی یکی از وظایف اصلی بانک مرکزی جمهوری اسلامی بوده که متاسفانه در این زمینه عملکردها در ماه‌های ابتدایی سال ضعیف بود، اما اکنون بازار ارز به ثبات نسبی رسیده که باید از این طریق ارزش پول ملی را تقویت کرد.
کد خبر : ۱۸۹۶۵۳

حفظ و تقویت ارزش پول ملی یکی از وظایف اصلی بانک مرکزی

به گزارش بورس نیوز، رحیم زارع در خصوص ضرورت جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و تقویت آن در سال جدید، گفت: قطعا حفظ و تقویت ارزش پول ملی یکی از وظایف اصلی بانک مرکزی جمهوری اسلامی بوده که متاسفانه در این زمینه عملکردها در ماه‌های ابتدایی سال ضعیف بود، اما اکنون بازار ارز به ثبات نسبی رسیده که باید از این طریق ارزش پول ملی را تقویت کرد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای توسعه و رونق بخش تولید باید ارزش پول ملی تقویت شود چرا که سرمایه‌گذاران با کاهش ارزش پول ملی تمایلی به سرمایه‌گذاری در تولید ندارند، افزود: تقویت ارزش پول ملی، ایجاد ثبات اقتصادی و جلوگیری از تلاطم در بازار ارز لازمه ی انجام فعالیت‌های اقتصادی است که البته موضوعات مذکور دستوری محقق نمی شود.

وی مدیریت صحیح منابع ارزی، رونق صادرات، کسب درآمدهای ارزی پایدار و جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد را از راهکارهای تقویت ارزش پول ملی دانست و ادامه داد: باید شرایط برای کسب درآمدهای ارزی پایدار فراهم و برای دست‌یابی به انضباط پولی و مالی باید سیاست‌های اقتصادی صحیح بکار گرفته شود.

در برنامه ششم توسعه کشور روی ضرورت انعقاد پیمان‌های پولی ۲ و چند جانبه تاکید شده و در این راستا باید پیمان‌های پولی عملیاتی و بین ایران با کشورهای مختلف برقرار شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار داشت: باید از کاهش ارزش پول ملی ممانعت شود و بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت برای انجام این مهم باید برنامه‌ریزی عملیاتی انجام دهند تا در سال جدید ارزش پول ملی تقویت شود.

وی با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی زندگی و معیشت خانوارها را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: حقوق کارگران و کارمندان هرساله به طور محدود رشد کرده و متناسب با نرخ تورم نیست و در مقایسه با کاهش ارزش پول ملی سطح درآمدی بسیاری از خانوارها بسیار ضیعف تر از گذشته شده که باید با تقویت پول ملی آن را جبران کرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت انعقاد پیمان‌های پولی 2 یا چند جانبه، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه کشور روی ضرورت انعقاد پیمان‌های پولی ۲ و چند جانبه تاکید شده و در این راستا باید پیمان‌های پولی عملیاتی و بین ایران با کشورهای مختلف برقرار شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تایید کرد:

بخشنامه‌ای با نیشخند دلالان بازار فولاد / حذف فرصت آربیتراژ چشم انتظار تعیین تکلیف نرخ ارز

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چاشنی مواداولیه داخلی بر سهم‌های دلاری / «تک‌سهم‌‌ها» جواب این بازار نیست

رئیس هیات مدیره دانا سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد:

کاهش ۸۰ درصدی ریسک سرمایه گذاری با کمک آموزش حرفه ای

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدرضا کیانفر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
حسن روحانی رئیس جمهور گفت: امیدوارم سال جدید سال عبور از شرایط سخت فعلی باشد.

آقای روحانی،
شرایط سخت فعلی بگونه‌ای نیست که با امیدواری و آرزومندی بتوان از آن عبور کرد بلکه فقط با همفکری و همکاری و مشارکت 82 میلیون هموطن میسر است.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،