بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

افزایش تسهیلات مسکن در سال جاری

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن در سال جاری، گفت: سهم تسهیلات مسکن بخشی از مجموعه تسهیلات ارائه شده در کشور است، از این رو سهم وام مسکن از کل اعتبارات ارائه شده، بسیار کم و محدود است.
کد خبر : ۱۸۹۶۵۵

افزایش تسهیلات مسکن در سال جاری

به گزارش بورس نیوز، سیدهادی بهادری با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن در سال جاری، گفت: سهم تسهیلات مسکن بخشی از مجموعه تسهیلات ارائه شده در کشور است، از این رو سهم وام مسکن از کل اعتبارات ارائه شده، بسیار کم و محدود است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش ها، تاکنون حدود 800 هزار میلیارد تومان تسهیلات داده شده، اما از این میزان اعتبار، تنها 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن داده شده است.

بهادری گفت: تسهیلات مسکن شامل دو بخش تسهیلات ساخت مسکن و تسهیلات خرید و فروش مسکن است، از این رو اگر سهم وام مسکن افزایش یابد، این احتمال وجود دارد که تورم بازار مسکن تشدید شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من اولویت کنونی، ارائه تسهیلات برای تقویت بخش تولید و ساخت و ساز مسکن است، یعنی آنکه بخش عمده ای از بودجه 40 هزار میلیارد تومانی در حوزه تسهیلات مسکن، برای توسعه تولید مسکن هزینه شود.

وی گفت: البته نمی توان خریداران و خانواده ها را به حال خود رها گذاشت، زیرا با توجه به افزایش قیمت مسکن، مردم توان خرید خانه را ندارند، از این رو افزایش تسهیلات مسکن نیز اجتناب ناپذیر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که افزایش عرضه مسکن در کشور موجب بهبود و متعادل شدن بازار مسکن می شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس:

وجود دلالان، التهاب بازار مسکن را افزایش می دهد

در گفت‌وگو با کارشناسان حوزه مسکن بررسی شد؛

ارزش‌گذاری ورود به بازارمسکن با فاکتور سال 98

رئیس کمیته ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت:

طرح بازآفرینی شهری می‌تواند طرح بسیار موفقی در حوزه شهرسازی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳
با وام مسکن فعلی نمیشه حتی یه خونه 70 متری 10 ساله خرید..واقعا کسایی مثل من که به سیستم بانکی اعتماد کردیم و پولمونو به امید خونه دار شدن تو بانک گذاشتیم خیلی ضررکردیم