بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی:

اولویت نخست کشور رونق اقتصادی است

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: این امر نشان دهنده اولویت نخست کشور یعنی رونق اقتصاد و رفع مشکلات موجود در این حوزه است.
کد خبر : ۱۸۹۶۶۷

اولویت نخست کشور در رونق اقتصاد

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا فولادگر با تبریک سال جدید و با اشاره به نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «رونق تولید»، اظهار کرد: چند نکته درباره این نامگذاری نکاتی دارای اهمیت هستند. نامگذاری سال ۹۸ همانند سال‌های گذشته درباره مسائل اقتصادی است که این امر نشاندهنده اولویت نخست کشور یعنی رونق اقتصاد و رفع مشکلات موجود در این حوزه است.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت با بیان اینکه مقام معظم رهبری با نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال «رونق تولید» بر نقش تولید در پیشرفت اقتصادی کشور تأکید کردند، ادامه داد: رونق تولید بهترین راهکار برای حل مسائل اقتصادی است زیرا همه صاحبنظران اقتصادی از تمام مسلک‌های فکری و با هر تئوری حل مشکلات اقتصادی را در گرو رونق تولید می‌داند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره اینکه با رونق تولید مشکلاتی مانند بیکاری و اشتغال قابل رفع شدن است، بیان کرد: رونق تولید باعث برون‌رفت از رکود تورمی و افزایش مشارکت مردم در اقتصاد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رونق تولید باعث تقویت پایه پول ملی می‌شود، اضافه کرد: افزایش تولید ناخالص ملی بنیه اقتصادی کشور را تقویت می‌کند.

فولادگر درباره اینکه رونق تولید ملی در گرو بهبود کسب و کار است، ادامه داد: رونق تولید در گرو بهبود فضای کسب و کار است زیرا این مهم به ایجاد فضای مساعد و مناسب کسب و کار نیاز دارد از سوی دیگر با رفع موانع تولید می توان زمینه را برای بهبود عملکرد تولیدکنندگان فراهم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: رونق تولید به حمایت نیاز دارد و حمایت در حوزه بانکی، بازار سرمایه، بیمه‌، مالیات و تامین منابع مالی مشوق تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه مردم باید در اقتصاد کشور نقش داشته باشند، تاکید کرد: وظیفه مسئولان در رونق تولید سنگین‌تر از مردم است چرا که باید فضا و شرایط را برای این مهم محقق کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: قوانین بسیاری به طور مثال قوانین رفع موانع تولید و حداکثر استفاده از توان داخل و حمایت از کالای ایرانی برای رونق تولید در کشور وجود دارد اما مجلس باید اقدامات نظارتی را در این حوزه گسترش دهد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر