بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در اولین روز سال نو، در اجتماع عظیم و پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی علیه‌السلام در رواق امام خمینیرحمه‌الله حضور یافتند و به سخنرانی پرداختند.
کد خبر : ۱۸۹۶۷۳
به گزارش بورس نیوز ، مقام معظم رهبری در اجتماع زائران و مجاوران حرم رضوی با تبریک میلاد مبارک پیشوای عدالت و حلول سال نو و عید نوروز، اظهار داشتند:
سلیقه زیبای ایرانی امروز را آغاز سال قرار داده است و سال شمسی ایرانی از آغاز بهار شروع می‌شود.
همچنین ایام اعتکاف را به دل‌های نورانی معتکفین تبریک عرض می‌کنم.
مطلبی که امروز آماده کردم که با شما برادران و خواهران عزیز در میان بگذارم ۴ موضوع است که امیدوارم بتوانم آنها را با اختصار به عرض برسانم.
یک موضوع در مورد سال ۹۸ و یک موضوع در مورد مسائل ما با دولت‌های غربی است و موضوع سوم درباره اقتصاد و شعار امسال است که عبارت است از شعار رونق اقتصادی و موضوع چهارم سخنی است با جوانان عزیز درباره مسائل کشور مسائل آینده و انقلاب.
برخی صاحب نظران در مورد سال ۹۸ اظهار نظر کردند که این سال سال تهدیدها است بنده مطلقاً این موضوع را قبول ندارم و معتقدم سال ۱۳۹۸ سال فرصت‌ها امکانات و گشایش است.
البته کسانی که این صحبت‌ها را می‌کنند دانسته و یا نادانسته تحت تأثیر دشمنان این ملت هستند. دشمنان این ملت علاوه بر آنچه که در واقعیت انجام می‌دهند جنگ روانی و رجزخوانی هم دارند.
دشمنان در سال ۹۷ نیز چنین رجزخوانی‌هایی داشتند و سعی می‌کردند توی دل برخی را خالی کنند. می‌گفتند اگر آمریکا از برجام خارج شوند، در ایران شورش می‌شود.
ما از تحریم نباید بنالیم. از آمریکا و اروپا هم نباید توقع داشت. باید طرح های مقابله با تحریم را بررسی و دنبال کنیم.
همه قبول دارند که دشمن در حال جنگ اقتصادی با ماست. این را همیشه می گفتیم، بعضی باور نمی کردند. امروز همه قبول کرده اند. جنگ، فقط جنگ نظامی نیست.
دشمن را شکست خواهیم داد‌. اما این کافی نیست. من می گویم علاوه بر شکست دشمن، بازدارندگی ایجاد کنیم.
تحریم می‌تواند فرصت باشد علاوه بر این مشاهده ضعف‌ها و نقص‌ها می‌توانند برای ما تجربه گرانبهایی برای مدیریت سال‌های آینده به وجود آورد لذا هر دوی این موارد می‌تواند فرصت باشد.
کاهش درآمد ملی، ما را از اقتصاد نفتی نجات می‌دهد.
فشار کاهش درآمد منابع طبیعی این حسنه بزرگ را برای همه کشورهای مشابه ما و ایران دارد که آنها را از تک محصولی بودن و اقتصاد نفتی که یکی از بزرگترین مشکلات اقتصاد ایران است نجات خواهد داد.
در سال‌های دفاع مقدس قدرت‌های مادی سرمایه‌داری و قدرت‌های سوسیالیستی بهترین امکانات جنگی را در اختیار صدام قرار دادند اما دست ما بسته بود به ما حتی سیم خاردار هم نمی‌فروختند؛ این سختی موجب شد جوانان ما و صاحبان فکر و استعداد یافتند و وابستگی ما را به بیگانگان تغییر دهند.
امروز وضعیت ما به لطف الهی در مورد امکانات دفاعی از همه کشورهای منطقه بالاتر است، ما به کوری چشم دشمنان تقویت بنیه دفاعی را ادامه خواهیم داد.
اگر در زمان دفاع مقدس به راحتی به محصولات دفاعی دسترسی داشتیم این وابستگی باقی می‌ماند و احتیاج به دیگر کشورها از بین نمی‌رفت.


به غرب اعتماد نکنید/ ‏ معنای این حرف‌ها قطع رابطه نیست

 این حرف‌ها به معنای قطع رابطه با کشورهای غربی نیست ارتباط مشکلی ندارد دنباله‌روی و اعتماد اشکال دارد. 
می‌گویم اعتماد نکنید بعضی از مشکلات ما ناشی از این است که به غربی‌ها اعتماد شد در مذاکرات گوناگون، در قراردادها و تصمیم‌گیری‌های سیاسی به غربی‌ها اعتماد شد.
با توجه به رفتار اروپایی ها در قضیه برجام، نمی توان به آنها اعتماد کرد. این قضیه سازوکار مالی ( اینستکس ) بیشتر شبیه به یک شوخی تلخ است.
به غرب مطلقاً اطمینان و اعتماد نباید کرد. امروز خوشبختانه مسئولان دولتی ما به این نتیجه رسیدند که به غربی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد شاید در آینده در رفتارها و گفتارها بر اساس این فهم جدید تغییر ایجاد شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر