بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، گفت:

حاشیه‌ساز شدن موضوع واگذاری بنگاه‌های دولتی

سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، گفت:موضوع واگذاری بنگاه‌های دولتی حاشیه‌ساز شده است، بنابراین مجلس پس از تعطیلات نوروزی تدبیری بیندیشد و طرحی ارائه دهد تا صلاحیت خریداران پیش از واگذاری بررسی و کارخانه‌ها به اهل آن واگذار شود.
کد خبر : ۱۸۹۶۸۲

حاشیه‌ساز شدن موضوع واگذاری بنگاه‌های دولتی

به گزارش بورس نیوز، رحیم زارع با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع زائران حرم رضوی در خصوص واگذاری کارخانجات، گفت: موضوع واگذاری بنگاه‌های دولتی حاشیه‌ساز شده است، بنابراین مجلس پس از تعطیلات نوروزی تدبیری بیندیشد و طرحی ارائه دهد تا صلاحیت خریداران پیش از واگذاری بررسی و کارخانه‌ها به اهل آن واگذار شود تا از این طریق واگذاری بنگاه‌های دولتی ساماندهی شود، چراکه برخی خریداران سوءاستفاده کرده و با فروش زمین و ماشین‌آلات پول‌های نجومی به جیب زده و کارخانه‌ها را به ورطه تعطیلی کشاندند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در خانه ملت، بیان کرد: باید از ایجاد بانک‌های جدید و متعدد در کشور جلوگیری و بانک‌ها در یکدیگر ادغام شوند.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس در طرح بانکداری اسلامی که در ماه‌های ابتدایی سال جاری در صحن علنی بررسی می‌شود تدابیری اندیشیده که جلوی سوءاستفاده از سپرده‌های مردم گرفته شود و در جهت حمایت از تولید استفاده شود، نه اینکه برخی از این بانک‌ها تسهیلات را به شرکت‌های صوری که خود ایجاد کرده اند، ارائه دهند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 98 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق ملی، گفت: در حال حاضر اولویت نخست کشور موضوع اقتصاد و معیشت مردم است که برای دستیابی به ثبات اقتصادی و بهبود معیشت، توجه به تولیدات داخلی و رونق تولید بسیار اهمیت داشته و سبب تقویت پول ملی با افزایش حجم تولید نا خالص داخلی می‌شود.

زارع با بیان اینکه در سال گذشته قدرت خرید مردم با افزایش نرخ تورم در جامعه کاهش یافت، افزود: تمامی دستگاه‌ها در سال جدید باید با تلاش همگانی مشکلات و مسایل معیشتی و اقتصادی کشور را رفع کنند و دولت با اقدامات فوری باید نرخ تورم را در کشور کاهش داده و سبب تقویت پول ملی شود.

وی ادامه داد: بالا رفتن تورم، رکود اقتصادی، تحریم، واردات بی رویه محصولات و کالاهای مشابه داخلی سبب شده روند تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ سرعت بیشتر گرفته و این واحدها دیگر توان فعالیت نداشته باشند، لذا باید در سال جدید شرایط به گونه ای فراهم شود که با ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان و افزایش سرمایه در گردش آنها و همچنین جلوگیری از واردات کالاهای مشابه تولید داخل رونق به بخش تولید بازگردد.

زارع با بیان اینکه به هم ریختگی‌ها در بازار ارز در سال 97 به تولید ملی ضربه زد، اظهار داشت: در حال حاضر ثبات نسبی در بازار ارز ایجاد شده و دولت باید شرایط را به گونه ای فراهم کند که بازار ارز دچار نوسان نشود تا تولیدکنندگان بتوانند با ایجاد آرامش نسبی در بازار فعالیت‌های تولیدی خود را رونق دهند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اصلاح ساختار بودجه، افزود: حمایت از تولید داخلی و تولیدکنندگان باید در اصلاح ساختار بودجه در اولویت قرار گیرد تا از این طریق بتوان رونق در بخش تولید کشور ایجاد و کالاهای تولیدی را با استفاده از مشوق‌های صادراتی به خارج از کشور صادر کرد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، رفع موانع کسب و کار را از دیگر عوامل مهم رونق تولید برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری حمایت از تولید باید رنگ واقعی به خود بگیرد و با مهار تورم فضای کسب و کار در کشور رونق گیرد تا علاوه بر ایجاد اشتغال در کشور، درآمدهای ارزی کشور نیز با صادرات کالاها به بازارهای مختلف افزایش یابد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل 90مجلس:

دولت به سهم خود بازار ارز را به خوبی مدیریت کرده است

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:

بورس کالا محلی برای رشد انگیزه فعالان صنعت

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران:

رونق تولید در کشور الزامات مختص به خود را دارد

از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد؛

اعلام تعرفه های گمرکی

ارسال نظر