بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
گاهی اوقات بازارهای مالی ، موفقیت را به مدیرانی هدیه میکند که روزها و ماه ها به پای تحلیل و تصمیم خود می ایستند و موفقیت پاداش صبوری آنهاست. بنابراین اگر قدرت صبر کردن در مقابل آزمون های سخت بازارهای مالی را ندارید ، به این شغل فکر نکنید.
کد خبر : ۱۸۹۶۹۱
به گزارش بورس نیوز، دارا بودن ۱۰ ویژگی برای مدیر پرتفوی موفق ضروری است

1️⃣ فروتنی :‌ به عنوان یک مدیر پرتفو /مدیر سرمایه گذاری موفق  ، باید محدودیت ها و کاستی های خود را بشناسید. وظیفه شما ، پیش بینی آینده است و برای کسی که در این موقعیت قرار دارد ، اعتماد به نفس بیش از حد خطرناک است.مهم نیست چقدر در تحلیل و تفسیر داده ها قدرتمند هستید ، مهمترین نکته اینجاست که تمامی راه هایی که میتواند موجب خطای شما شود را بشناسید و آمادگی پذیرش و درس گرفتن از خطاهایتان را داشته باشید.

2️⃣ قابلیت کار کردن بصورت مستقل :‌ یک مدیر پرتفو موفق نیاز دارد تا بطور خودگردان و مستقل کار کند و ذهن مستقلی داشته باشد. مدیر پرتفویی که به دنبال تفکرات جمعی حرکت میکند ، عملکردی بهتر از سایر افراد عادی نخواهد داشت . رمز موفقیت ، خلق ایده های جدید است که مرز های جدید را در سرمایه گذاری ایجاد میکند. از فکر کردن بر خلاف جهت ذهنیت کلی بازار ها نهراسید!

3️⃣ قدرت کنترل احساسات :‌یک مدیر پرتفو با تصمیمات احساسی ، میتواند یک فاجعه در حوزه سرمایه گذاری باشد ! بازارها بطور مداوم در نوسان هستند و قدرت کنترل احساسات موجب جلوگیری از ایجاد ترس و اخذ تصمیمات ضعیف در تب و تاب لحظه ها می شود. کلید موفقیت ، تصمیم گیری بر مبنای منطق و نه احساس است و نباید نگران نوسانات روزانه و مقطعی بود.

4️⃣ روحیه رقابتی :‌ مدیریت سرمایه گذاری ، یک حوزه تماما رقابتی است و شما همواره به دنبال یافتن فرصت های سرمایه گذاری جدید در جهت پیشی گرفتن از سایرین هستید. داشتن یک روحیه رقابتی موجب ایجاده انگیزه برای نوآوری و تقبل ریسک های جدید خواهد شد.

5️⃣ تصمیم گیری :‌ زمانی که داده ها را تحلیل کردید و محاسبات را انجام دادید ، باید متناسب با نیازها و  انتظاراتتان تصمیم بگیرید. ميتوانيد تمام روز به تصمیم خود فکر کنیم و آنرا مورد قضاوت قرار دهید اما زمانی که آن تصمیم را اخذ کردید ، باید قبول کنید که این تصمیم محتمل ترین اتفاقی است که خواهد افتاد و به آن قلبا اعتماد کنید.

6️⃣ ذهن تحلیلی‌: مدیران سرمایه گذاری هرروز در دریایی از تحلیل و داده غرق می شوند. به عنوان یک مدیر ، باید روزانه تعداد زیادی تحلیل سناریو و استراتژی برای هرکدام از نتایج ممکن را انجام دهید. همچنین ، باید قابلیت این را داشته باشید که تاثیر هر کدام از عوامل را بر بازارهای مالی ، در لحظه برآورد کنید. برای این کار نیاز به ساختن ذهنی مناسب و طبقه بندی شده دارید.

7️⃣ قابلیت پیش بینی : یک مدیر سرمایه گذاری روز خود را با گم شدن در میان موج عظیمی از اخبار تاثیر گذار در کل دنیا آغاز میکند و باید این قابلیت را داشته باشد تا اثر هریک از وقایع مهم و تاثیر گذار را بر بازارهای مالی تخمین بزند.

8️⃣ شخصیت استوار و محکم :  مدیر سرمایه گذاری ، قطعا یکی از بی رحم ترین مشاغل دنیاست. ساعات کاری طولانی حتی پس از زمان بازار ، فشار روحی و روانی مداوم و حفظ ارزش سرمایه برای صاحبان سرمایه میتواند کشنده باشد ! تنها راه موفقیت ، ساختن روحیه و شخصیتی محکم و مقاوم در مقابل سخت ترین فشارها و لحظات است.

9️⃣ ارتباطات :‌ بر کسی پنهان نیست که یک مدیر سرمایه گذاری موفق ، بیشتر زمان روزانه خود را صرف تحلیل و بررسی داده ها می کند. اما برای کسب موفقیت ، نیاز به دامنه ارتباطات وسیع با تحلیلگران ، فعالان بازار و صاحبان سرمایه دارید و باید به گونه ای عمل کنید که عملکرد شما در طول زمان به نظر آنها منطقی بیاید. هرچی دامنه ارتباطات شما وسیع تر باشد ، موفقیت شما بیشتر است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر