بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲
در جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان مطرح شد؛

بیمه محصولات کشاورزی کمکی به سیل زدگان استان های شمالی

وزیر اقتصاد گفت: بیمه محصولات کشاورزی در این استان می‌تواند به کشاورزان کمک کند زیرا اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و بیشتر مردم ین استان به کار کشاورزی مشغول هستند.
کد خبر : ۱۸۹۷۱۵

بیمه محصولات کشاورزی کمکی به سیل زدگان استان های شمالی

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند در جلسه هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با بيان اينكه سیل اخیر درحالی اتفاق افتاد که بسیار سنگین‌تر از تجربه سيل سال ١٣٨١ بود، اظهار کرد: اين سيل خسارت بسیار کمتری به مردم وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه مدیران به شدت درگیر این حادثه تلخ بودند، بیان کرد: مردم در شهرستان هاي گنبد و آق قلا نگران امنیت خانه‌های خود هستند.

وزیر اقتصاد در خصوص پیشگیری و پیش‌بینی این حوادث طبيعي، تصریح کرد: واحدهای مسکونی که بیمه بودند با حضور شخص مدیرعامل بیمه ایران در ناحیه امن قرار گرفتند.

وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ بیمه، گفت: بیمه محصولات کشاورزی در این استان می‌تواند به کشاورزان کمک کند زیرا اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است و بیشتر مردم ین استان به کار کشاورزی مشغول هستند.

دژپسند به واگذاری وام و تسهیلات به سیل‌زدگان در راستای گذر از شرایط فعلی، ادامه داد: باید در این خصوص تعیین تکلیف شود، زیرا ساکنان مناطق سیل زده در بازپرداخت وام ها به مشکل برخواهند خورد.

وزير اقتصاد خاطرنشان كرد: علاوه بر لایروبی رودخانه‌ها باید در پی انجام برنامه‌ریزی طرح‌های بنیادی بلندمدت‌تر باشیم.

دژپسند همچنین ضمن تاکید بر تغییر ساختار اقتصادی استان، گفت: برای این استان نیاز است چاره‌اندیشی اساسی طی برنامه‌های میان مدت متمایل به بلند مدت صورت گیرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر