بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کارشناس بازار مسکن گفت: دولت با توجه به اصل 43 قانون اساسی موظف است، خانوار‌ها را در امر تامین مسکن یاری کند. دولت با پیروی از این اصل قانون اساسی می‌تواند بر سوداگری نظارت داشته و در نهایت قیمت مسکن را به قیمت منطقی خود برساند.
کد خبر : ۱۸۹۷۲۵

به گزارش بورس نیوز، افشین پروین پور درباره جزئیات اصل 43 قانون اساسی اظهار کرد: دولت با توجه به اصل 43 قانون اساسی موظف است، خانوار‌ها را در امر تامین مسکن یاری کند. دولت با پیروی از این اصل قانون اساسی می‌تواند بر سوداگری نظارت داشته و در نهایت قیمت مسکن را به قیمت منطقی خود برساند.

وی در ادامه افزود: با تعادل در بازار مسکن و کاهش قیمت آن، نیاز متقاضیان مسکن تامین و در ادامه، بساز و بفروش‌ها نیز برای فعالیت در این بازار تمایل بیشتری پیدا کرده و بازار مسکن به وضعیت عادی باز می‌گردد.

این کارشناس بازار مسکن در رابطه با ارزش زمین در قیمت نهایی مسکن گفت: با توجه به محاسبات صورت گرفته از سوی کارشناسان بازار مسکن، حدود 50 درصد از قیمت نهایی هر واحد مسکونی را ارزش زمین تشکیل می‌دهد که حتی در مواردی در شمال کلانشهر‌ها این عدد به 60 تا 70 درصد نیز می‌رسد.

پروین پور خاطرنشان کرد: با مهار سوداگری و دلال بازی در این بازار ارزش زمین تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و با قیمت مناسب به دست متقاضی می‌رسد.

وی درباره تاثیر قیمت مصالح ساختمانی بر روی قیمت مسکن ادامه داد: افزایش قیمت مصالح ساختمانی یکی دیگر از مواردی است که باعث افزایش قیمت نهایی مسکن شده است. این مورد بسته به کیفیت مصالح، 15 تا 25 درصد از قیمت نهایی را تشکیل می‌دهد که در مقایسه با ارزش زمین درصد کمتری را به خود اختصاص داده است.

این کارشناس بازار مسکن در خصوص یکی دیگر از راهکار‌هایی که دولت باید برای بهبود بازار مسکن در دستور کار خود قرار دهد، گفت: دولت باید با پرداخت اعتباراتی به مردم، آن‌ها را در امر خرید مصالح ساختمانی کمک کند تا مردم توانایی خرید مصالح با قیمت پایین‌تر را داشته باشند.

پروین پور در خصوص کنترل بازار مسکن توسط دولت تصریح کرد: دولت در خصوص کنترل بازار مسکن و کاهش قیمت آن باید با مهار سودا گری ودلال‌بازی در این بازار از ارزش زمین که درصد زیادی از قیمت خانه را تشکیل می‌دهد، بکاهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس:

وجود دلالان، التهاب بازار مسکن را افزایش می دهد

در گفت‌وگو با کارشناسان حوزه مسکن بررسی شد؛

ارزش‌گذاری ورود به بازارمسکن با فاکتور سال 98

رئیس کمیته ساختمان کمیسیون عمران مجلس گفت:

طرح بازآفرینی شهری می‌تواند طرح بسیار موفقی در حوزه شهرسازی

ارسال نظر