بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

طراحی 15 پروژه ویژه در صنعت، معدن و تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال ۱۵ پروژه ویژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است.
کد خبر : ۱۸۹۸۳۶

به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی اظهار کرد: وزارت صمت برای دستیابی به رونق تولید در سال ۹۸ از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود بهره گیری خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: شاه بیت تهاجم اقتصادی دشمنان تعطیلی صنایع و واردکردن لطمات شدید به پیکره تولید داخلی بود که تیر دشمنان به همت صنعتگران، مردم و مسئولان در سال گذشته به سنگ خورده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: چرخ تولید و صنعت کشور بدون توجه به تهاجم اقتصادی دشمنان با قوت و قدرت به سمت جلو در حال حرکت است.

رحمانی تاکید کرد: با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «رونق تولید» انرژی‌ها مضاعف و همینطور فضا را برای برخی از فعالیت‌ها در جهت حمایت از تولید ملی باز کرده است. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مسیر برنامه‌های مختلفی مانند تامین مواد اولیه، نقدینگی و بسیاری موارد دیگر را همچون سال قبل به شدت دنبال خواهد کرد.

وی گفت: مشکلات تامین مواد اولیه داخلی واحدهای تولیدی نسبت به خارجی کمتر است منتها ضرورت دارد برخی تصمیمات در مسیر مزبور اصلاح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان تامین نقدینگی واحدهای تولیدی افزود: برای تحقق پذیری این مساله وزارت اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران تعدادی از بانک‌ها گفتگو شده است. امسال باید توجه ویژه ای برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی در کشور صورت گیرد چرا که نقدینگی در تولید مثل آب به مزرعه و خون به رگ است.

رحمانی در ادامه بیان کرد: امکانات و تجهیزات خوبی برای تولید در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد که برای رونق تولید و اشتغال باید به بهترین وجه ممکن بستر تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی را در جامعه فراهم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امسال ۱۵ پروژه ویژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون اموربانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت:

برنامه‌های وزارت اقتصاد برای روان‌سازی فضای کسب و کار

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد :

صادرات در چارچوب دستورالعمل بانک مرکزی

ارسال نظر