بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت:

حذف یارانه پردرآمدها و اختصاص آن به اشتغال و تولید

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت: دولت مکلف شده سه دهک ثروتمند را حذف کند و منابع آن را با اولویت‌های مشخص شده برای مبارزه با فقر، بیمه رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری، خرید تضمینی گندم، حوزه بهداشت و اولویت‌های حوزه اشتغال و حمایت از تولید اختصاص دهد.
کد خبر : ۱۸۹۹۰۲

حذف یارانه پردرآمدها و اختصاص آن به اشتغال و تولید

به گزارش بورس نیوز، رحیم زارع به تعیین تکلیف مجلس برای یارانه‌های نقدی در سال 98، اشاره و اظهار کرد: دولت مکلف شده سه دهک ثروتمند را حذف کند و منابع آن را با اولویت‌های مشخص شده برای مبارزه با فقر، بیمه رانندگان درون‌شهری و برون‌شهری، خرید تضمینی گندم، حوزه بهداشت و اولویت‌های حوزه اشتغال و حمایت از تولید اختصاص دهد.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در خانه ملت، ادامه داد: شاخص اصلی شناسایی 3 دهک بالای درآمدی حساب‌های بانکی و میزان درآمدهایی بوده که برای مردم طی سال ایجاد می‌شود. دولت می‌تواند از سایر سامانه‌ها همانند سامانه ثبت اسناد و املاک برای حذف 3 دهک بالای درآمدی استفاده کند، البته طی 10 سال گذشته بانک اطلاعاتی دولت به میزانی قوی شده که بتواند ثروتمندان را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه حقوق‌بگیران بالای 5 میلیونی که هنوز یارانه دریافت می‌کنند جز 3 دهک بالای درآمدی محسوب شده و یارانه آنها حذف می‌شود، ادامه داد: دولت مکلف شده تا یارانه 3 دهک بالای درآمدی را حذف کند و راه گریزی برای حذف این 3 دهک ندارد و مجلس نیز هر چند ماه یکبار از دولت گزارش اقدامات صورت گرفته برای حذف 3دهک بالای درآمدی را اخذ می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه یارانه‌ها در حال حاضر هدفمند نیست، بیان کرد: در حال حاضر اسم یارانه‌ها هدفمند بوده اما اهدافی که در قانون هدفمندی یارانه پیش‌بینی شده با درآمد ایجاد شده همخوانی ندارد و در آن مسیر تعیین‌شده هزینه نمی‌شود.

زارع با اشاره به قطع یارانه پردآمدها افزود: وقتی یارانه پردرآمدها قطع شود، مبلغ موجود حوزه صنعت، تولید، و کشاورزی که لازمه رشد کشور است، تزریق خواهد شد.

وی ادامه داد: دستیابی به اقتصاد مقاومتی و برون‌رفت از شرایط کنونی، لازمه قطع پرداخت یارانه نقدی به دهک‌های پردرآمد است که متاسفانه مسئولان تاکنون در این زمینه تعلل کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:دولت باید در سال 98، براساس قانون در شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه سرعت عمل بیشتری به خرج دهد و هرچه سریعتر دهک‌های پردرآمد را از لیست یارانه‌بگیران حذف کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر