بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

بودجه شرکت های دولتی مورد توجه قرار بگیرد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: یکی از مواردی که در اصلاح ساختار باید مورد توجه قرار گیرد بودجه شرکت‌های دولتی است، متاسفانه بودجه بانک‌‌ها، شرکت‌های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در مجلس بصورت دقیق بررسی نمی‌شود زیرا نمایندگان فرصت رسیدگی به جزییات آن را ندارند.
کد خبر : ۱۸۹۹۳۴

به گزارش بورس نیوز، منصور مرادی ضمن اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور، اظهار کرد: اصلاح ساختار بودجه کشور در سال جدید باید در دستور کار کمیسیون اقتصادی و کمیسیون برنامه و بودجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: یکی از مواردی که در اصلاح ساختار باید مورد توجه قرار گیرد بودجه شرکت‌های دولتی است، متاسفانه بودجه بانک‌‌ها، شرکت‌های دولتی و موسسات انتفاعی وابسته به دولت در مجلس بصورت دقیق بررسی نمی‌شود زیرا نمایندگان فرصت رسیدگی به جزییات آن را ندارند.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در خانه ملت ادامه داد: از آنجایی که بودجه شرکت‌های دولتی به دلیل کمبود وقت مورد بررسی دقیق قرار نمی‌گیرد، مردم نسبت به این بخش از بودجه سنواتی حساسیت دارند این در حالی است که می‌دانند در بخش‌های دیگر بودجه اگر اشکالاتی وجود داشته باشد مجلس آن را در حین بررسی احصا و اصلاح می‌کند.

وی در ادامه به اهمیت صندوق توسعه ملی اشاره و بیان کرد:در اصلاح ساختار باید برای صندوق توسعه ملی برنامه‌ریزی و سازوکار دیگری در نظر گرفته شود زیرا یکی از مواردی که برای سرمایه مولد کشور موثر است، در واقع درآمد نفتی کشور بوده که نباید فقط صرف هزینه‌های جاری شود.

این نماینده مجلس دهم بیان کرد: سرمایه مولد باید برای درآمدزایی مورد استفاده قرار بگیرد و در اصلاح ساختار باید به قشر ضعیف و تورمی که در سال‌های آینده افزایش پیدا می‌کند توجه شود، تا این قشر زیر بار تورم از پا نیافتد و وضعیتی پیش بیاید که از عهده حداقل‌های زندگی برآید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: همچنین انتظار می رود هزینه و مصارف کشور به درستی احصا شود تا بدانیم با توجه به امکانات و هزینه ها چگونه کشور را مدیریت کرده و از افزایش فشار بر مردم بکاهیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد؛

اقلیم کردستان عراق بازار مناسبی برای فروش کالا‌ی ایرانی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

باید هرچه سریع تر نسبت به کاهش وابستگی نفت اقدام شود

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

تدوین شاکله بودجه بدون وابستگی به نفت

ارسال نظر