بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اولویت نخست کشور تامین کالاهای اساسی مردم است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر اولویت نخست کشور تامین کالاهای اساسی و موردنیاز مردم است و تخصیص یارانه و بودجه صنعت در اولویت دوم قرار دارد.
کد خبر : ۱۸۹۹۶۱

به گزارش بورس نیوز، سیدجواد حسینی کیا درباره اختصاص نیافتن صددرصدی یارانه صنعت، اظهار کرد: در حال حاضر اولویت نخست کشور تامین کالاهای اساسی و موردنیاز مردم است و تخصیص یارانه و بودجه صنعت در اولویت دوم قرار دارد.

وی افزود: در شرایطی که اولویت نخست کشور نیز با سختی تامین می‌شود پرداخت یارانه صنعت با تاخیر همراه خواهد بود و در موارد بسیاری کامل تخصیص پیدا نمی‌کند.

نماینده مردم سنقر در خانه ملت ادامه داد: اگرچه در برخی موارد به دلیل کوتاهی و بی‌تفاوتی مسئولان یارانه صنعت به صورت صددرصد تخصیص پیدا نمی‌کند اما کمبود بودجه و شرایط بحرانی که کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند نیز در این امر بی اثر نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: افزایش بودجه صنعت از یک سو در گرو اهتمام دولت در زمان بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبارات است از سوی دیگر منوط به تلاش و توجه ویژه مجلس در فصل بودجه‌بندی به بخش صنعت است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت تخصیص صددرصدی اعتبارات به بخش صنعت، ادامه داد: بخش قابل توجهی از تولید و اشتغال کشور در حوزه صنعت است. در واقع توجه به این بخش می‌تواند معضل بیکاری را تا حدودی زیادی رفع کند.

حسینی کیا با بیان اینکه عدم پرداخت یارانه صنعت ورشکستگی صنایع را به دنبال دارد، گفت: در صورتی بی‌توجهی به این بخش روزبه‌روز بر تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی که به حالت نیمه تعطیل یا ورشکسته درآمده، افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: اگرچه دولت منابع مالی کافی برای تخصیص یارانه صنعت و افزایش بودجه این بخش را ندارد اما در صورت کاهش هزینه‌های جاری و مازاد می‌توان اعتبار بیشتری را به بخش‌های عمرانی و صنعتی تخصیص داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت، اظهار کرد: با در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی، تسهیل صادرات و ممنوعیت واردات انگیزه بخش خصوصی برای حضور در حوزه صنعت افزایش پیدا می‌کند که از این مسیر می‌توان تا حدودی کمبود بودجه دولتی این بخش را پوشش داد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در 11ماهه سال گذشته اتفاق افتاد؛

رشد 17درصدی صادرات زنجیره فولاد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

انبارها از کالاهای اساسی مردم پر است

ارسال نظر