بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
در پی سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان لرستان صورت گرفت؛

جدی گرفتن مساله سدها برای کنترل آب ها و آبخیزداری

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله سدهای لازم برای کنترل آب‌ها، آبخیزداری و امکاناتی که برای لایروبی رودخانه‌ها لازم است، همه موضوعاتی است که در شرایط فعلی باید کاملا جدی گرفته شود.
کد خبر : ۱۸۹۹۶۷

به گزارش بورس نیوز، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در سفر به استان لرستان درباره برنامه‌های مجلس در کمک رسانی سریعتر به مناطق سیل‌زده اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که در مسئله بارندگی‌های امسال بروز پیدا کرد این بود که در بعضی از بخش‌ها باید امکاناتی برای پیشگیری در نظر گرفت که این خود طیف وسیعی را در برمی‌گیرد؛ مسئله سدهای لازم برای کنترل آب‌ها، آبخیزداری و امکاناتی که برای لایروبی رودخانه‌ها لازم است، همه موضوعاتی است که در شرایط فعلی باید کاملا جدی گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارها باید طبقه‌بندی شود، یک بخش، کارهای فوری است که در حال حاضر بخش‌های مختلف از استانداران تا فرمانداران، بخشهای اجرایی و نیروهای مسلح برای کاهش خسارت و نجات مردم در حال انجام آن هستند.

لاریجانی افزود: بخش دیگر کار مربوط به حل مسائل فوری مردم است. در شرایط فعلی آسیب‌هایی که به منازل مردم وارد آمده، کسب و کارها و کشاورزانی که خسارت دیده‌اند باید هرچه سریعتر این خسارات جبران شود که خوشبختانه در دولت جلسه‌ای تشکیل شد و بودجه‌ لازم به این موضوع اختصاص خواهیم داد.

رئیس مجلس افزود: در حال حاضر اکثر استان‌های ما درگیر بارش‌ها و سیل هستند اما سطح درگیری‌ها متفاوت است. به طوری که استان لرستان بیشترین آسیب را دیده که باید این خسارات در اولین فرصت جبران شود و این نگرانی و اضطرابی که در بین خسارت‌دیدگان وجود دارد که بودجه‌ای برای آنها در نظر گرفته نمی شود و یا با تأخیر پرداخت می‌شود مرتفع شود.

وی در ادامه با تأکید بر دستورات دیروز رهبر معظم انقلاب در مورد پیشگری و تدبیر شرایط فعلی بیان کرد: تدابیر لازم برای در نظر گرفتن بودجه کافی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

لاریجانی درپایان گفت: در اولین جلسه مجلس در این زمینه صحبت خواهد شد و بودجه موردنیاز تامین خواهد شد. باید به مردم اطمینان داد که افرادی که مسکن، مغازه و کشاورزی خود را از دست داده‌اند با بودجه‌ای که در نظر گرفته می‌شود مشکلاتشان مرتفع خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در سفر یک روزه وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت؛

بازدید سرزده وزیر صمت از مناطق آسیب دیده لرستان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

اعتبار قابل توجهی برای حوادث غیرمترقبه دیده نمی‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

قانون بحران برای حوادث غیرمترقبه

ارسال نظر