بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران:

رونق تولید در کشور الزامات مختص به خود را دارد

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: رونق تولید در کشور الزامات مختص به خود را دارد و در این زمینه می‌توان مواردی از قبیل تامین به موقع مواد اولیه، تامین منابع مالی، اصلاح قوانین بیمه، مالیات، نظام بانکی و سود سپرده‌ها برای هدایت منابع مالی به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی را نام برد.
کد خبر : ۱۹۰۰۲۷

به گزارش بورس نیوز، عباس آرگون اظهار کرد: بازار سرمایه از نهادهای مالی فعال در اقتصاد کشور است که از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است و با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی و توسعه زیرساخت‌های لازم می‌توان این بازار را به بهترین بازار برای جذب نقدینگی‌ها به ویژه جذب سرمایه‌های خرد و سرگردان در جامعه و هدایت آن به سمت بخش‌های تولیدی و مولد اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد اشتغال پایدار تبدیل کرد.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص اینکه در وضعیت فعلی اقتصاد و تحریم‌ها، کارآمدترین مسیر برای رونق اشتغال، با سرمایه‌گذاری در چه صنایعی امکانپذیر است ادامه داد: باتوجه به ظرفیت‌های کشور برای جذب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف و حفظ و توسعه اشتغال، توجه به مزیت‌های کشور از جمله صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، توریسم، احیا وتوسعه صنایع کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف به خصوص در صنایع دستی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

آرگون همچنین تاکید کرد: برای جبران کاهش احتمالی درآمدهای نفتی کشور می‌توان با توسعه بیشتر بخش خصوصی و حمایت از تولیدات صادرات‌محور و ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه برای افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی اقدام کرد؛ در این صورت است که کشور به درآمدهای پایدار دست خواهد یافت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به مقررات کسب و کار و نقش آن در رونق اشتغال اشاره و توضیح داد: برای اصلاح مقررات مربوط به کسب وکار و حذف قوانین مزاحم به نحو مناسبی تلاش نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه بیشتر تلاش‌ها جنبه شعاری دارد و اقدام شایان توجهی در این خصوص انجام نشده است؛ به‌خصوص در سال گذشته که صدور بخشنامه‌های متعدد، فضا را برای انجام کسب و کار مشکل‌تر کرد. بنابراین در این خصوص برای بهبود و تسهیل فضای کسب و کار نیازمند زمانبندی برای مقررات‌زدایی و تنقیح قوانین هستیم.

آرگون در خصوص الزامات و اقتضائات قانونی، تجاری و اقتصادی برای رونق تولید در کشور بیان کرد: رونق تولید در کشور الزامات مختص به خود را دارد و در این زمینه می‌توان مواردی از قبیل تامین به موقع مواد اولیه، تامین منابع مالی، اصلاح قوانین بیمه، مالیات، نظام بانکی و سود سپرده‌ها برای هدایت منابع مالی به سمت فعالیت‌های مولد اقتصادی را نام برد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و بهبود رقابت‌پذیری، بهبود فضای کسب وکار و کاهش بروکراسی‌های اداری برای توسعه فعالیت‌های مولد اقتصادی، دیپلماسی فعال اقتصادی به خصوص با کشورهای همسایه از دیگر عواملی است که در رونق هرچه بیشتر تولید موثر خواهد بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نائب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه گفت:

پیامدهای قانون حذف جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان

از سوی وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

مشخص شدن نمایندگان بخش دولتی در اتاق بازرگانی تهران

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

فراهم نبودن فضای کسب و کاربرای بخش خصوصی

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تاثیر آغاز مجامع بر مثبت بودن بازار سرمایه

ارسال نظر