بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مطرح کرد:

توجه دولت به پروژه‌های عمرانی برای افزایش مصرف سیمان

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: راه حل عبور صنعت سیمان و افزایش میزان مصرف، توجه بیشتر دولت به پروژه‌های آبادانی و عمرانی برای افزایش مصرف این محصول و دیگر مصالح ساختمانی است.
کد خبر : ۱۹۰۰۳۲

به گزارش بورس نیوز، محمد اتابک درباره صادرات سیمان ایران به عراق اظهار کرد: وضعیت صادرات سیمان ایران به عراق با ورود اتاق ایران و عراق به این مسئله پیش از سفر رییس جمهور به این کشور مورد بررسی قرار گرفت اما باتوجه به رقابت منفی بین تولیدکنندگان سیمان و وضعیت تولید آن در عراق بعید است که افزایش صادرات ایران به این کشور بر میزان مصرف سیمان مازاد ایران تاثیر بگذارد.

وی افزود: راه حل عبور صنعت سیمان و افزایش میزان مصرف، توجه بیشتر دولت به پروژه‌های آبادانی و عمرانی برای افزایش مصرف این محصول و دیگر مصالح ساختمانی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران ادامه داد: این مسئله به طور کلی نه تنها در وزارت راه و شهرسازی بلکه در دیگر سازمان‌های مربوط به ساخت و ساز از جمله شهرداری‌ها مغفول مانده است. در ادوار مختلف این وزارت خانه با اجرای اقداماتی برای صنعت مشکلاتی ایجاد کرده بود اما اخیرا دو مشکل عمده از ناحیه وزارت خانه برای صنعت سیمان ایجاد شده است که نه ناشی از فعالیت وزارت خانه بلکه برگرفته از بی‌عملی آن است. 

این فعال صنعت سیمان بیان کرد: وزارت راه به عنوان متولی حمل‌ونقل در کشور به جای سکانداری در نقش تابع قرار گرفته است و هیچ تاثیری بر تصمیمات فردی که کامیون‌ها خود راننده می‌گیرند، ندارد. در صنعت حمل‌ونقل با قیمت‌های غیرمنطقی برای جابه جایی انواع کالا از جمله سیمان روبرو شدیم و موضع وزارت راه و شهرسازی نسبت به این قیمت‌ها کاملا منفعلانه است.

وی خاطرنشان کرد: گاه استانداران در این امور دخالت کرده و به صنعت کمک می‌کنند اما وزارت راه و شهرسازی برای کمک به صنایع کاری نمی‌کند و معاونت مربوط، صرفا یک معاونت تابع و بی‌عمل است.

اتابک گفت: از سوی دیگر در این وزارت خانه هیچ برنامه‌ای برای فعال کردن طرح‌های عمرانی وجود ندارد و اینکه برای افزایش مصرف سیمان اضافی در کشور صرفا به بازار کشورهای همسایه دل ببندیم، یک امید واهی است. مازاد سیمان در کشور یعنی 20 تا 30 میلیون تن اضافه سیمان که برای مصرف آن به برنامه‌ریزی نیاز داریم اما سیاست‌هایی مثل افزایش تسهیلات ساخت‌وساز در حد شعار باقی می‌ماند یا به دلیل عدم مجموعه‌نگری به جایی نمی‌رسد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر