بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

استارت دوباره افزایش قیمت خودرو در سال جدید

دبیر انجمن قطعه‌سازان گفت: در سال جاری قطعا قیمت قطعات خودرو افزایش می‌یابد که این امر موجبات افزایش قیمت خودرو را فراهم می‌کند.
کد خبر : ۱۹۰۰۶۲

استارت دوباره افزایش قیمت خودرو در سال جدید

محمدرضا نجفی‌منش دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز گفت: در شب عید بخشی از مطالبات قطعه‌سازان پرداخت شد که این امر موجبات افزایش میزان امید نسبت به این صنعت را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری میزان حقوق و دستمزد کارکنان این صنعت 36.5 درصد افزایش می‌یابد، افزود: این امر موجبات افزایش بین 8 تا 13 درصدی قیمت قطعات خودرو را فراهم می‌کند.

نجفی‌منش ادامه داد: افزایش قیمت مواد اولیه نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده اما تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده اما در سال جاری قطعا قیمت قطعات‌خودرو افزایش می‌یابد که این امر موجبات افزایش قیمت خودرو را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در شریط فعلی نرخ دلار افزایش 2.5 برابری را تجربه کرده، گفت: قیمت مواد داخلی مورد نیاز جهت ساخت خودرو نیز نباید بیش از این مقدار افزایش یابد ضمن آنکه باید کنترل‌های لازم جهت ایجاد مانع درراستای افزایش قیمت نامتعارف مواد اولیه انجام شود.

وی اضافه کرد: تعدیل قیمت‌ها باید از در ماه‌های ابتدایی سال انجام شود زیرا در غیر اینصورت مشکلاتی برای قطعه‌سازان ایجاد می شود.

دبیر انجمن قطعه سازان با اشاره به شعار سال 98 گفت: در صورت فرام شدن پیش‌نیازهای لازم رونق تولید در صنعت قطعه سازی نیز میسر خواهد شد.

وی با تاکید براینکه تعدیل قیمت‌ها باید در ماه‌های ابتدایی سال جاری انجام شود، افزود: در غیر این‌صورت رونق تولید امکان پذیر نخواهد بود.

نجفی منش ادامه داد: باتوجه به افزایش قیمت مواد اولیه حد اعتبارات واحدهای تولیدی نیز باید بدون دریافت وثیقه افزایش یابد.

دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه پرداخت قطعه‌سازان نیز باید حداکثر یک ماهه انجام شود، افزود: باتوجه به نقدی بودن خریدها پراخت پول آن نباید در طولانی مدت انجام شود بنابراین باید مدت یک ماهه در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش نیاز این صنعت به دلار باید حداکثر داخلی سازی انجام شود.

نجفی منش با اشاره به اینکه در شرایط فعلی خرید از دیگر کشورها به سختی امکان‌پذیر خواهد بود، ادامه داد: خرید از طریق واسطه‌ها، صرافی‌ها و حواله‌ها نیز موجبات افزایش 15درصدی قیمت خریدهای خارجی را فراهم می‌کند بنابراین باید بانک‌مرکزی اقداماتی را در راستای شرایط برای خرید از دیگر کشورها را فراهم کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر