بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت تشریح کرد:

کلیات سند همکاری نفتی ایران و عراق

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت ضمن تشریح کلیات سند همکاری نفتی ایران و عراق که نمایندگان دو طرف چندی پیش امضا کردند، صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به عراق، توسعه مشترک میدان‌ها، بازسازی پالایشگاه‌های قدیمی عراق و ایجاد شبکه گازرسانی در این کشور را از مهم‌ترین تفاهم‌های دو کشور دانست.
کد خبر : ۱۹۰۰۷۸

به گزارش بورس نیوز، امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در حاشیه بازدید ثامر غضبان، وزیر نفت عراق از شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (EIED) گفت: پیرو مذاکرات انجام شده، به‌تازگی سند همکاری ایران و عراق امضا شد که بر مبنای آن، صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به عراق، توسعه مشترک میدان‌ها، بازسازی پالایشگاه‌های قدیمی عراق و ایجاد شبکه گازرسانی در این کشور مدنظر قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه اکنون از حیث فضای سیاسی، بهترین موقعیت برای توسعه همکاری‌های صنعت نفت ایران و عراق است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های سرشار فنی و مهندسی صنعت نفت ایران، امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان به عراق وجود دارد، همچنین با توجه به منحصربه‌فرد بودن ایران در توسعه حداکثری شبکه گازرسانی، استفاده از تجارب و ظرفیت‌های ایران برای ایجاد شبکه گازرسانی در عراق نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته معاون وزیر نفت، بازسازی و نوسازی پالایشگاه‌های قدیمی عراق و توسعه دو میدان مشترک نفت‌شهر و خرمشهر به صورت مشترک، از دیگر مواردی است که دوطرف برای اجرایی شدن آن به تفاهم رسیده‌اند.

زمانی‌نیا ابراز امیدواری کرد که خط لوله فرآورده‌های نفتی‌بین آبادان و بصره هم که سال‌های درازی است در مذاکرات بین ایران و عراق مطرح می‌شود، در آینده نزدیک اجرایی شود.

وی به محورهای آموزشی نیز در توافق‌های دو طرف اشاره کرد و گفت: در این زمینه مقرر شده است گروهی از دانشجویان عراقی به تحصیل در رشته مهندسی نفت در دانشگاه تهران مشغول شوند.

زمانی‌نیا دلیل بازدید وزیر نفت عراق از یکی از زیرمجموعه‌های گروه اویک (EIED) را آشنایی با نمونه‌ای از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در صنعت نفت ایران دانست و افزود: پیش از این نیز لوی خطیب، وزیر برق عراق پس از بازدید از مپنا آن را بعنوان آلمان کوچک در حوزه توربین و نیروگاه‌های حرارتی تعبیر کرده است.





اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
چرا ترازنامه های واقعی فسرب (ملی سرب وروی )به کدال ارسال نمی شه ؟؟؟؟؟؟مدیران مالی بورس وشرکت فسرب به دنبال چه حرکتی هستند؟؟؟؟؟؟ به نظر می اید شرکت فسرب برای سال 97 حداقل 260 تومان سود سازی کرده باشه اگر بخشی از تولیدات شرکت فوق به سال جدید فروخته بشه ودر حسابهای سال جدید منظور بشه که داره می شه برای سال جدید تا هم اکنون 200 تومان سود باید اعلام بشه ؟؟؟؟