بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
معاونت مالی و اقتصادی «فملی» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

محموله صادراتی «فملی» در راه است/ شناسایی درآمد پس از تحویل در مقصد

در روزهای پایانی سال ۹۷ نیز محموله صادراتی ارسال شده که به زودی به مقصد خواهد رسید و با توجه به قرارداد، پس از تحویل محموله در مقصد، درآمد فروش شناسایی خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۰۰۸۲
محموله صادراتی «فملی» در راه است/ شناسایی درآمد پس از تحویل در مقصد
به گزارش بورس نیوز، بر خلاف تصور بسیاری از فعالان بازار سرمایه در خصوص توانایی فروش محصولات شرکت ملی مس، پس از شروع تحریم های آمریکا، این شرکت به فروش خود ادامه می دهد و موفق به ثبت فروشی چشمگیر در اسفند ماه سال 1397 شده است.
علی رغم احتمالات موجود در خصوص تکرار شرایط فروش سال های 91 و 92 شرکت ملی مس در شرایط تحریمی، این شرکت موفق به تحقق درآمدی 18.265 میلیارد ریالی در اسفند ماه و پوشش در حدود 22 درصدی فروش 11 ماهه ابتدایی سال شد.
 افزایش نرخ های فروش در محصولات اصلی شرکت به ویژه کاتد و مفتول در اسفند ماه در مقایسه با نرخ های بهمن ماه و همچنین فروش 24.573 تنی کاتد و 2.360 تنی مفتول از مهمترین دلایل عملکرد ویژه این شرکت در این ماه است. جمع درآمدهای عملیاتی تجمیعی شرکت در انتهای سال مالی 1397 به مبلغ 100.618 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با 87.580 میلیارد ریالی این شرکت در سال مالی 1396، رشدی در حدود 18 درصدی را نشان می دهد.

محموله صادراتی «فملی» در راه است/ شناسایی درآمد پس از تحویل در مقصد

محسن بازارنوی معاونت مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت شرکت و پیش بینی روند سودآوری «فملی» در سال ۹۸ بیان کرد: تمام تلاش شرکت در راستای بهبود عملکرد مجموعه بوده و برنامه هایی هم به منظور تحقق این هدف مهم صورت گرفته که به جد پیگیر اجرای آن هستیم. 

وی افزود: در روزهای پایانی سال ۹۷ نیز محموله صادراتی ارسال شده که به زودی به مقصد خواهد رسید و با توجه به قرارداد، پس از تحویل محموله در مقصد، درآمد فروش شناسایی خواهد شد.

معاونت مالی و اقتصادی «فملی» در رابطه با تغییرات تولید سال ۹۸ با سال ۹۷ گفت: اواخر سال ۹۷، کارخانه اسید سولفوریک سرچشمه با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن وارد مدار تولید شد. اگرچه حجم این واحد در حدی نیست که تاثیر با اهمیتی بر سودآوری «فملی» داشته باشد؛ اما با بهره برداری از این طرح به شرکتی سبز تبدیل شدیم و آلودگی از منطقه سرچشمه دور شد. کارخانه اسید خاتون آباد هم تا شهریور به بهره برداری خواهد رسید. همچنین پروژه معدن مس درآلو  سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و تولید کنسانتره مس شرکت ملی صنایع مس ایران را حدود ۱۵۰ هزار تن افزایش خواهد داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر