بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
​مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات:

بازار سرمایه پتانسیل خوبی برای رشد دارد

​مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات گفت: تنها گزینه‌ در فضای فعلی اقتصادی کشور که همچنان شرایط رشد متناسب نسبت به تورم و کاهش ارزش پول برای آن متصور است، بازار سرمایه است و به نظر می‌رسد در سال جاری از پتانسیل خوبی برای رشد برخوردار باشد.
کد خبر : ۱۹۰۱۱۶

به گزارش بورس نیوز، بهروز خدارحمی با اشاره به تورم مورد انتظار و تلاش برای حفظ ارزش پول از سوی سرمایه‌گذاران اظهار کرد: بازارسرمایه از جمله حوزه‌های جذابی است که از ظرفیت مناسبی برخوردار بوده و هنوز اشباع نشده است.

وی ادامه داد: رشد چشمگیر بخش‌هایی از جمله مسکن، خودرو، ارز و طلا را نشانه اشباع و رکود در این بازارها و کاهش گرایش برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها در سال ٩٨ است. تنها گزینه‌ در فضای فعلی اقتصادی کشور که همچنان شرایط رشد متناسب نسبت به تورم و کاهش ارزش پول برای آن متصور است، بازار سرمایه است و به نظر می‌رسد در سال جاری از پتانسیل خوبی برای رشد برخوردار باشد.

مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات بیان کرد: به‌طور مسلم برخی صنایع برای سرمایه‌گذاری ارزنده‌تر هستند و انتخاب و سرمایه‌گذاری در آن‌ها به هوشمندی نیاز دارد.

خدارحمی تصریح کرد: برای کسانی که بخواهند سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری داشته باشند، اوراق با درآمد ثابت یا حتی بازار پول ممکن است جایگزین خوبی باشد. ولی برای کسانی که بخواهند حرفه‌ای‌تر عمل کنند، بازار سرمایه بهترین گزینه است. یعنی می‌توانند کمی ریسک را پذیرفته و بازدهی بیشتری را نسبت به سایر بازارها داشته باشند.

وی در خصوص دلایل جهش‌های بالا در شاخص بورس در هفته آخر سال ٩٧ و ابتدای سال جاری توضیح داد: یکی از این دلایل، چشم‌اندازی است که نسبت به آینده بازار سرمایه وجود دارد. قیمت برخی سهم‌ها نسبت به کالاهایی که نیاز مصرفی روزانه مردم هستند، ارزنده‌تر شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر