بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت:

ارائه اطلاعات مالی شرکت ها به بورس

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: شرکت‌ها اطلاعات مالی خود را به بورس ارائه نمی‌دادند و همچنین سازمان بورس هم تعهد قانونی نداشت که این اطلاعات را دریافت کند.
کد خبر : ۱۹۰۱۱۷

به گزارش بورس نیوز، مهرداد لاهوتی در جریان بررسی طرح یک فوریتی شفافیت اطلاعات مالی شرکت‌ها در موافقت با این طرح، اظهار کرد: طبق قانون، شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های خصولتی، موظف بودند که اطلاعات مالی خود را از طریق بورس ارائه دهند اما در قانون، قید مکلف به کار برده نشده بود.

وی افزود: بر این اساس، شرکت‌ها اطلاعات مالی خود را به بورس ارائه نمی‌دادند و همچنین سازمان بورس هم تعهد قانونی نداشت که این اطلاعات را دریافت کند.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت ادامه داد: در طرح مذکور سازمان بورس و اوراق بهادار مکلف شده است که اطلاعات مالی شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی و خصولتی را دریافت کند و اگر این شرکت‌ها اطلاعات خود را ارائه ندادند، سازمان بورس باید سراغ این شرکت‌ها برود و اطلاعات را از آنان دریافت کند.

لاهوتی خاطرنشان کرد: در صورتی که مدیران اطلاعات مالی خود را به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه ندهند، علاوه بر اینکه محکوم به جرایم نقدی می‌شوند، حکم برکناری آنان نیز صادر می‌شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس کنفدراسیون صادرات:

در اقتصاد به رشد مثبت نرسیدیم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

نقدینگی مردم در بازار ارز برای سود در آینده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

خودداری از مصرف چای‌های اسانس‌دار و آلوده خارجی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
لطفا در مورد نحوه انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت های بورسی صحبت کنید .