بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

رشد مناسب نهادهای مالی/ از گسترش بازار استقبال می‌کنیم / مشکل سامانه معاملاتی حل می‌شود

استارت بومی‌سازی سامانه‌ معاملاتی بورس برای حذف مشکلات ناشی از تحریم‌ها زده‌شده و این مهم به‌سرعت در حال پیگیری ‏است.‏
کد خبر : ۱۹۰۱۹۰

سعید فلاح‌پور معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: خوشبختانه تا به امروز گسترش خیلی خوبی در میزان نهادهای مالی داشتیم. ما از حدود 570 به 620 نهاد مالی رسیدیم.

وی افزود: ما برای اعطای مجوز مشکلی نداریم و از گسترش بازار استقبال می‌کنیم. درمجموع هم این گسترش باعث رقابت بیشتر، نوآوری‌های بیشتر در بازار سرمایه می‌شود که درنهایت سود آن به نفع مشتریان خواهد بود.

فلاح‌پور در مورد فعالیت‌های سال جاری سازمان بورس گفت: در برنامه‌هایمان چند نوآوری دیگر در حوزه محصولات داریم. بحث فروش استقراضی و عملیاتی کردن آن، بحث عملیاتی کردن اوراق بیمه اتکایی و صندوق املاک و مستغلات را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: در رابطه با سامانه معاملات یک تیم داخلی مستقرشده که این تیم بنشیند و با نیروهای متخصص داخلی یک سامانه معاملاتی جدید ایجاد کنیم.

معاون نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس تأکید کرد: باکارهای پژوهشی که انجام داده‌ایم و بعضی از کارهای بومی‌سازی که روی نرم‌افزار فعلی شرکت فناوری رخ داد، برخی از مشکلات را رفع کردیم اما؛ برای دست‌یابی به سامانه جدید که از اساس نوشته‌شده و بی مشکل به بازار خدمات خواهد داد، به کمی زمان نیاز داریم البته این برنامه عملیاتی آغاز و تیم تشکیل موردنظر نیز تشکیل‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما برای کاهش مشکلات، آپدیت را انجام دادیم این در حالی است که شرکت قبلی به خاطر تحریم‌ها حتی آپدیت را هم انجام نمی‌داد.

فلاح‌پور افزود: خوشبختانه شرکت فناوری اطلاعات به دلیل تسلطی که روی کده های این برنامه دارد می‌تواند مشکلات احتمالی را پیداکرده و برای رفع آن اقدام نمایند به‌طور مثال یکی از ابتکارات این مجموعه برای کاهش مشکلات سامانه معاملاتی جدا کردن هسته معاملات فرابورس و بورس بود که کمی از بار مشکلاتی این مجموعه را کاهش داد.


مصاحبه از محمد علی رفیعی

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرتوسعه شرکت ریسمان در گفتگو با بورس نیوز:

سال 97 برای کسب و کارهای کوچک بسیار سخت تمام شد

مدیر نظارت بر شرکت های گروه دارویی برکت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دپوی مواداولیه، مهم‌ترین استراتژی مجموعه / دغدغه‌ای بابت کمبود احتمالی وجود ندارد

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سامانه مدیریت ریسک، گامی در جهت منصفانه تر شدن معاملات/ دستورالعمل جامع صندوق ها در راه است

ارسال نظر