بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن نباتی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

گرانی روغن در صورت حذف ارز دولتی

در صورت حذف ارز دولتی و افزایش بهای تمام شده روغن نباتی، نرخ فروش متناسب با بهای تمام شده اصلاح شده و افزایش هزینه های تولیدکنندگان را پوشش خواهد داد.
کد خبر : ۱۹۰۲۳۹
به گزارش بورس نیوز، سامانه سهمیه‌ بندی کالاهای اساسی از جمله گوشت و مرغ با توجه به سیاست دولت برای تامین کالاهای اساسی از طریق کالا برگ الکترونیک توسط بانک مرکزی با بهره‌گیری از کارت بانکی و کدملی آماده شد. با توجه به این خبر به نظر می رسد شایعه حذف ارز دولتی جدی تر شده است.

صنعت تولید روغن نباتی از جمله صنایعی است که مشمول دریافت ارز دولتی است. با وجود دریافت ارز دولتی، روغن نباتی در سال گذشته چند مرحله افزایش قیمت داشت. «غمارگ» در ۱۲ ماهه منتهی به پایان آذرماه ۹۷، با جهش ۱۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل سود تقریبا ۶۶ میلیارد ریالی محقق کرد و در ۳ ماهه منتهی به پایان اسفندماه ۹۷ نیز با رشد ۳۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، درآمد ۲۶۵۳ میلیارد ریالی شناسایی کرده است. 

با توجه به اینکه تا کنون بهای تمام شده و درآمد فروش این صنعت بر اساس ارز دولتی بوده، حذف ارز دولتی اثر محسوسی بر این صنعت بر جای خواهد گذاشت.

امیر هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن نباتی در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: هنوز که خبری از حذف ارز دولتی نیست. 

وی ادامه داد: اما صنعت روغن نباتی جزو صنایعی بوده که برای تامین مواداولیه خود «روغن خام» وابستگی به خارج از کشور دارد بنابراین هر اتفاقی در مورد ارز دولتی، اثر مستقیم بر صنعت روغن نباتی دارد.

کارشناس صنعت روغن نباتی تاکید کرد: در صورت افزایش بهای تمام شده روغن نباتی، نرخ فروش متناسب با بهای تمام شده اصلاح شده و افزایش هزینه های تولیدکنندگان را پوشش خواهد داد. البته نرخ روغن نباتی با مقدار مصرف ارتباط دارد و به نظر می رسد در صورت افزایش نرخ روغن، تقاضای این محصول کاهش یابد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صورت‌های مالی این هتل‌دار در سال گذشته بررسی شد؛

افت 27درصدی سود / کاهش حاشیه سود عملیاتی با افزایش هزینه‌ها

صورت‌های مالی این هتل‌دار در سال گذشته بررسی شد؛

افت 27درصدی سود / کاهش حاشیه سود عملیاتی با افزایش هزینه‌ها

ارسال نظر