بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد:

مدیریت بازار خودرو در دست دلالان

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس گفت: بازار خودرو در دست وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان است و با هماهنگی یک عده دلال، بازار مدیریت می‌شود.
کد خبر : ۱۹۰۲۵۵

مدیریت بازار خودرو در دست دلالان

به گزارش بورس نیوز، امیر خجسته درباره آینده بازار خودرو در سال جاری اظهار کرد: بازار خودرو در دست وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان است و با هماهنگی یک عده دلال، بازار مدیریت می‌شود. بازار خودرو باید توسط وزارت صنعت کنترل شود نه اینکه فضا برای حضور هر بیشتر دلالان فراهم شود.

وی افزود: ۵درصد زیر قیمت حاشیه بازار خودرو که توسط وزارت صمت ابلاغ شده است کارساز نیست و باید قیمت خودرو نهایتا ۱۰درصد بیشتر از قیمت تمام شده باشد.

خجسته گفت: قیمت‌گذاری دلالان آسیب بیشتری به بخش خودرو وارد می‌کند زیرا بازار در دست دلال‌ها است و هر روز قیمت تازه‌ای را ارائه می‌دهند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: وزارت صنعت نباید شانه خالی کند و باید خیلی زود به موضوع گرانی خودرو ورود کند. خودروسازان باید پیشنهاد نمایندگان را قبول کنند و ۱۰درصد بیشتر از قیمت تمام شده محصولات خود را بفروشند که بدین وسیله قدرت رقابت نیز ایجاد می‌شود.

وی درباره اینکه بازار آزاد خودرو در دست دلالان است، بیان کرد: بازار آزاد خودرو را خود دلالان اداره می‌کنند. طبق صحبتهایی که در جلسات اخیر وزیر صنعت با کمیسیون داشتیم، مقرر شد که ایشان باید اقداماتی انجام دهند و انتظار ما از وزیر این است که هرچه سریعتر به این موضوع ورود کند وگرنه مجلس ورود کرده و چاره‌ای جز استیضاح وی نخواهیم داشت.

خجسته گفت: جلسه بعدی کمیسیون اصل نود مجلس در روزهای آتی با حضور وزیر صنعت طی برگزار خواهد شد که تصمیم نهایی وزیر در آن مشخص می‌شود و باید به توافق برسیم تا قیمت خودرو کاهش یابد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر