بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
معاونت مالی و اقتصادی «ومعادن» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چشم‌انداز روشن «ومعادن»/ خوش‌بینی سنگ آهنی‌ها به رشد سودآوری

با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیده یا امسال وارد فاز تولید خواهد شد؛ حجم تولید شرکت‌های فولادی و معدنی زیرمجموعه «ومعادن» قطعا افزایش خواهد یافت.
کد خبر : ۱۹۰۳۰۴
چشم‌انداز روشن «ومعادن»/ خوش‌بینی سنگ آهنی‌ها به رشد سودآوری
به گزارش بورس‌نیوز ، یکی از سهم های پربازده سال ۹۷، سهم شرکت توسعه معادن و فلزات بوده است. این سهم علاوه بر رشد قیمت چشمگیر، رشد سودآوری مناسبی هم داشته است. سود خالص تحقق یافته «ومعادن» در ۹ ماهه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ رشد ۶۳ درصدی نشان می دهد.

با توجه به اینکه بندر PontaDaMadeira شرکت واله در شمال برزیل که عموما سنگ‌آهن پرعیار بارگیری می‌کند، برای یک ماه است که زیر باران شدید بوده و در ۷ روز ابتدای ماه جاری (آوریل) تنها ۰.۵ میلیون تن بارگیری کرده که کمتر از ۳ میلیون تن رقم مورد انتظار است؛ به نظر می رسد اثر این بحران طی 3 الی 4 هفته آینده در بازار چین خود را نشان دهد و قیمت ها مجددا سیر صعودی به خود بگیرد.

زیرمجموعه های سنگ آهنی «ومعادن» خصوصا «کنور» ، «کگل» و «کچاد» می توانند از این قضیه منتفع شوند و رشد سودآوری این نمادها اثر مستقیم بر «ومعادن» خواهد داشت.

مرتضی علی اکبری معاونت مالی و اقتصادی شرکت توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: مشکل معادن برزیل که مربوط به تقریبا ۲ ماه قبل است، بر بازار سنگ آهن جهانی اثر دارد و با افزایش قیمت جهانی سنگ آهن، قراردادهای شرکت های سنگ آهنی ایران هم تحت تاثیر قرار گرفته است. البته اثر این اتفاق بر سودآوری سنگ آهنی ها چندان بااهمیت نبوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: تولید در شرکت‌های زیرمجموعه بدون مشکل خاصی در حال انجام بوده و با توجه به طرح‌های توسعه‌ای که در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیده  یا امسال وارد فاز تولید خواهد شد؛ حجم تولید شرکت‌های فولادی و معدنی زیرمجموعه «ومعادن» قطعا افزایش خواهد یافت. 

وی افزود: از این رو انتظار می‌رود روند سودآوری این مجموعه نیز افزایشی باشد و سود بهتری نسبت به سال ۹۷ محقق گردد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر