بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تاثیر آغاز مجامع بر مثبت بودن بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارایه گزارش 12ماهه و آغاز مجامع شرکت‌ها درفصل بهار بر مثبت بودن بازار تاثیرگذار است. این اتفاق اثرگذاری بهتری در وضعیت شرکت‌ها دارد، به طوریکه بر سودآوری و افزایش انگیزه سهامداران موثر است.
کد خبر : ۱۹۰۳۱۶

تاثیر آغاز مجامع بر مثبت بودن بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، عظیم ثابت، درباره آغاز مجامع شرکت‌ها اظهار کرد: ارایه گزارش 12ماهه و آغاز مجامع شرکت‌ها درفصل بهار بر مثبت بودن بازار تاثیرگذار است. این اتفاق اثرگذاری بهتری در وضعیت شرکت‌ها دارد، به طوریکه بر سودآوری و افزایش انگیزه سهامداران موثر است.

وی افزود: سال ۹۷ به علت جهش قیمت ارز و فلزات اساسی و نفت به عنوان محرک‌های اصلی، با رشد طوفانی بورس به خصوص در 6ماه ابتدایی سال مواجه بودیم. این وضعیت بر تولید و فروش شرکت‌ها تاثیر بسیاری گذاشت و در مواقع گوناگون نسبت به پیش‌بینی‌ها فراتر رفت.

ثابت ادامه داد: البته در خصوص تداوم این روند، نگرانی‌هایی هم وجود دارد، به این معنی که باید دید، تداوم سودآوری شرکت‌ها با توجه به تشدید تحریم‌ها و احتمال تهدید آنها وجود دارد یا خیر.

کارشناس بازارسرمایه درباره تاثیر نوسانات قیمت دلار بر سودآوری شرکت‌ها بیان کرد: نوسانات قیمت دلار بر روند سودآوری شرکت‌ها تاثیر زیادی دارد. بر این اساس، باید دید شرکت‌ها در جدید چه پیش‌بینی برای دلار خواهند داشت، هرچند که به نظر می‌رسد شاهد تغییر خاصی در این باره باشیم.

وی درخصوص رشد بازار سرمایه توضیح داد: بازارسرمایه هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است که دلیل آن هم می‌تواند آشنایی ناکافی سرمایه‌گذاران با این بازار باشد. بازار ما باید بیشتر مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.

ثابت درباره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۹) خاطرنشان کرد: این نمایشگاه عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای اقتصادی پیش رو است. بهتر است برای غنی‌سازی و نوآوری این رویداد تلاش بیشتری شود. همچنین باید پیشرو بودن بازارسرمایه به لحاظ شفافیت و قیمت‌گذاری عادلانه نشان داده شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بخش مهم دیگری که باید در نظر داشت، موضوع تبلیغات و آشناسازی سرمایه‌گذاران و آحاد مردم با بازارسرمایه است. مردم باید بدانند که محل اصلی سرمایه‌گذاری بازارسرمایه است و این بازار است که به تولید و حمایت از آن کمک می‌کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر