بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

رکود بازار و رشد تک سهم‌ها نتیجه غرق‌شدن شاخص در موج پنجم

در حال حاضر گروه‌های پیشروی بازار نیز در موج پنجم صعودی قرار دارند بنابراین درصورت عدم تغییر دیگر پارامترهای اقتصادی می‌توان گفت که رشد امروز بازار به‌عنوان آخرین حرکت صعودی محسوب می‌شود و پس از آن شاهد رکود بازار و رشد تک سهم‌ها خواهیم بود.
کد خبر : ۱۹۰۳۸۶
رکود بازار و رشد تک سهم ها نتیجه غرق شدن شاخص در موج پنجم

به گزارش بورس نیوز، امروز فعالان بازار سرمایه به معامله 7 میلیارد و 617میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 14 هزار و 788میلیارد ریال در 329هزار پرداختند که به تبع آن شاخص این بازار با افزایش ۵ هزار و ۷۲۱ واحدی به رقم ۲۰۱ هزار و ۸۰۵ واحد رسید که این رقم رکوردی بی سابقه در بورس محسوب می شود. 

در این خصوص کیارش فاضل کارشناس بازارسرمایه به بورس‌نیوز گفت: پس از قرار گرفتن بازار در روند صعودی انتظار می‌رفت که شاخص موج پنجم صعودی را نیز پشت سر بگذارد.

وی با اشاره به اینکه سهم‌های شاخص‌ساز در شهریورماه مدام در حال رشد بودند و سپس وارد فاز اصلاحی شدند، افزود: به طور معمول پس از گذراندن سومین موج صعودی بازار روند اصلاحی را در پیش خواهد گرفت و بسیاری از خریداران و سهامداران منتظر پنجمین موج صعودی خواهند بود که هرچه اصلاح موج چهارم بیشتر باشد حرکت انگیزشی موج پنجم نیز سخت‌تر خواهد بود.

فاضل با تاکید براینکه حرکت صعودی شاخص بازار از اواخر اسفندماه سال گذشته آغاز شد و به تبع آن خودرویی‌ها و بانکی‌ها رشد مطلوبی را تجربه کردند، افزود: در حال حاضر گروه‌های پیشروی بازار نیز در موج پنجم صعودی قرار دارند بنابراین درصورت عدم تغییر دیگر پارامترهای اقتصادی می‌توان گفت که رشد امروز بازار به‌عنوان آخرین حرکت صعودی محسوب می‌شود و پس از آن شاهد رکود بازار و رشد تک‌سهم‌ها خواهیم بود.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به رشد عجیب شاخص بورس در شرایط رکود اقتصادی کشور، گفت: بازار سرمایه بدهکار رکود و موج تورمی که سال گذشته در کشور ایجاد شد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در اواخر سال 96 به دلیل بالارفتن نرخ ارز موج تورمی در کشور ایجاد شد که همچنان ادامه دارد بنابراین در حال حاضر به دلیل ارزان بودن سهم‌ها خریداران جدید تمایل بیشتری به خرید آن دارند بنابراین فشار تقاضا در بازار افزایش یافته است.

فاضل با بیان اینکه سهام  های‌وب نیز در روز اخیر با فشار عرضه مواجه بوده است، گفت: این سهام روند رو به رشد را در پیش گرفته و آینده خوبی در انتظار این سهام است.

وی با اشاره به اینکه قیمت این سهام در حال حاضر ارزنده است، افزود: سهامدارانی که قصد خرید این سهام را دارند باید اجازه دهند که این سهام از روند نزولی خارج شود.

کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: در مجموع می توان آینده خوبی را برای انفورماتیک و آی‌تی پیش‌بینی کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
یهسری مثل اینکه از تداوم شاخص ناراحتن میخوان از اب گل الود ماهی بگیرن