بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به شایعاتی درخصوص افزایش سرمایه دیگر از یک بانک تا اتفاقاتی خاص در مخیله سیمانی‌‌ها.
کد خبر : ۱۹۰۳۹۵
سیزده‌بدر غول نقدینگی زیر تابلوهای بورس/ صدای گام‌های 3برادر در راهروهای حافظ

به گزارش بورس‌نیوز، امروز تابلوی شاخص‌ در خیابان حافظ منظره‌ای زیبایی همانند «جاده حیران» داشت اما این حیران از آنجا نشات گرفته که غول نقدینگی اینبار مقابل شاخص زانو زده و بورس علنا برای تمامی بازارهای موازی حریف طلبید.

امروز ارزش معاملات، رقمی بیش از دو هزار میلیارد تومان به ثبت رسید. در «تجارت» بزرگ‌ترین جا‌به‌جایی تاریخی در یکسال اخیر رقم خورد؛ رقمی که در این روزها از توقعات اغلب سهامداران به دور بود اما ثابت کرد که شدنیست!

رشد قیمت سهام بی دلیل نیست و ناشی از فاکتور نرخ ارز و ... است، اما باید دقیقا بررسی شود تغییرات نرخ چه اثری بر جریانات نقد شرکت‌ها دارد و نمی‌توان گفت چون ارز رشد می‌کند پس قیمت‌ها باید صعودی باشد؛ بین قیمت و ارزش تفاوت است و حباب‌های مثبت یا منفی زمانی شکل می‌گیرند که قیمت تفاوت فاحشی با ارزش داشته باشد‌.

«عرضه‌های اولیه به سه برادر می‌رسد»
به گفته مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سهام سه مجتمع پتروشیمی نوری، بندر امام خمینی و بوعلی امسال در بورس عرضه خواهد شد.

«برای سه کیلو پیاز»
محض اطلاع باید گفت که یارانه امشب واریز می‌شود تا 3 کیلو پیاز برای مصرف ماهیانه خریداری شود.

«خبری به صلابت بتن»
یکی از مدیران سیمانی هم از درخواست افزایش نرخ ۶۰ درصدی سیمانی ها خبر داده و از انجمن صنفی خواسته در انجام این مهم، از شرکت های سیمانی حمایت شود. اگر به خاطر داشته باشید سال ۹۷ صنعت سیمان فقط با اعمال ۶ درصد افزایش نرخ و ۶ درصد کاهش تخفیفات (جمعا ۱۲ درصد) علاوه بر اینکه افزایش بهای تمام شده را پوشش داد، سودهای خوبی هم محقق کرد. اگر حتی با نصف خواسته سیمانی ها موافقت شود و سیمان ۳۰ درصد افزایش نرخ بگیرد، باید منتظر زومبای سیمانی ها باشیم.

«موج افزایش‌سرمایه به یکی دیگر از بانک‌ها رسید»
یکی از مدیران بانک ملت اعلام کرده در حال هماهنگی با حسابرس برای تسعیر ارز با نرخ بالاتر هستند. این بانک صورت های مالی خود را بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومانی ارائه کرده و اگر بتواند موافقت بانک مرکزی برای تغییر نرخ تسعیر ارز را اخذ کند، از این محل افزایش سرمایه ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصدی خواهد داد.

یک افزایش هزینه ناقابل در «وامید»
به دنبال کش و قوس «وامید» و بانک سپه بر سر دریافت خسارت تاخیر در تادیه مطالبات سود سهام، در نهایت قرار شد هزار میلیارد تومان ناقابل به عنوان خسارت پرداخت شود که این مبلغ به حساب هزینه های دوره مالی منتهی به پایان دی ماه ۹۷ اضافه خواهد شد.

«دل تولیدکنندگان به حال مردم رحم می‌آید»
تولیدکنندگان لوازم خانگی قرار است در ماه رمضان قیمت محصولات خود را ۲۰ درصد افزایش دهند! البته میزان افزایش نرخ باید بیشتر بود، ولی قدرت خرید پایین مردم دل تولیدکنندگان را به رحم آورده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر