بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
در سال 97 که بسیاری از سهم‎ها در مجموع رشد قیمت داشتند، برخی همچون «فاذر» از قافله جا ماند و نتوانست سهامداران خود را راضی نگه دارد. اما به نظر می‎رسد در سال جاری مسیری دیگر را انتخاب کرده است.
کد خبر : ۱۹۰۴۲۴

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی بورس نیوز، شرکت «صنايع آذرآب» در سال 97 موفق به تحقق 2928 میلیارد ريال درآمد شد که در مقایسه با سال 96 از صعود 35 درصدی حکایت میکند.

بازگشت به اصل خویش / «فاذر» تغییر مسیر می‎دهد!

این شرکت از هزینههای بالا رنج میبرد و تمام درآمد شرکت به پای هزینههای گوناگون سوخت میشود.

هزینههای جذب نشده در تولید خود از شدت سود ناخالص میکاهد و به همراه هزینه مالی، دیگر مجالی برای سودآوری باقی نمیگذارد. در ترازنامه این شرکت تسهیلات مالی خودنمایی میکند. بر اساس آخرین اطلاعات موجود، 2395 میلیارد ريال تسهیلات مالی کوتاه‎مدت و بلندمدت دریافت شده که بار سنگینی را بر دوش شرکت میگذارد.

البته در 9 ماهه سال 97 اوضاع کمی‎ بهبود یافته و توانسته خود را به ناحیه سودآوری برساند؛ امید میرود با رشد درآمدها و کاهش هزینههای جذب نشده در تولید، مجددا در مسیر صعودی سودآوری قرار گیرد.

بازگشت به اصل خویش / «فاذر» تغییر مسیر می‎دهد!

مشکل اساسی «فاذر» کمبود نقدینگی است که در شرایط رکود اقتصاد، باید راههایی به جز تسهیلات بانکی را برای تأمین سرمایه در گردش انتخاب کند.

در نظرسنجی روز گذشته بورس نیوز در خصوص معاملات «فاذر»، 55 درصد از افراد موقعیت خود را در سمت خرید این سهم عنوان نمودند و 45 درصد دیگر موقعیت فروش را انتخاب کردند.

بازگشت به اصل خویش / «فاذر» تغییر مسیر می‎دهد!

این سهم در روز گذشته با داد و ستد 16.6 میلیون سهم، سقف قیمت مجاز را لمس کرد و در نهایت، رشد قیمت 4 درصدی را رقم زد.

در سه روز گذشته شاهد رشد حجم معاملات «فاذر» هستیم که حقیقیها معاملات این سهم را در دست گرفتند و حقوقیها سهم اندکی از آن دارند.

بازگشت به اصل خویش / «فاذر» تغییر مسیر می‎دهد!

این سهم در سال 97 نتوانست عملکرد مطلوبی داشته باشد و زیان 21 درصدی را به سهامداران خود تحمیل کرد اما در مدت گذشته از سال 98 بازدهی 25 را به ثبت رساند.

«فاذر» برآورد کرده در 3 ماهه نخست سال 98 به درآمد 695 میلیارد ريالی دست یابد که نسبت به مدت مشابه سال 97 حاکی از رشد 45 درصدی است. انتظار میرود این سهم در سال جاری جبران گذشته را کند و بتواند سهامداران خود را به بازدهی مطلوب برساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر