بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
وزیر اموراقتصادی و دارایی گفت: حسن بخش خصوصی این است که وسط میدان و درگیر با موانع و مشکلات است و این کمک می‌کند پیشنهادهای شورای گفت‌وگو، کارآمدتر و موثرتر از بسته‌های سه قوه باشد.
کد خبر : ۱۹۰۴۳۶

بخش خصوصی درگیر با موانع و مشکلات است

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: قوای مقننه، مجریه و قضائیه به منظور تحقق اهداف مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۳۹۸ تحت عنوان «رونق تولید»، در حال تهیه و ارایه برنامه‌های اجرایی خود هستند و بخش خصوصی با محوریت اتاق و شورای گفت‌وگو می‌تواند در ارایه پیشنهادهای اثربخش و اجرایی برای ارتقا کیفیت این برنامه‌ها نقش برجسته‌ای ایفا کند.

وی افزود: پیشنهاد‌های شورا می‌تواند حین تصویب بسته‌های تولیدی قوای سه گانه در مراجع مربوط، مورد بررسی قرار گیرد. بدین لحاظ شورای گفت‌وگو باید یک گام از دولت، مجلس و قوه قضاییه جلوتر حرکت کند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: مجموعه حاکمیت با موضوعات مرتبط با تولید و راه‌های رونق‌بخشی به آن بیگانه نیست، اما حسن بخش خصوصی این است که وسط میدان و درگیر با موانع و مشکلات است و این کمک می‌کند پیشنهادهای شورای گفت‌وگو، کارآمدتر و موثرتر از بسته‌های سه قوه باشد.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که در این ارتباط، ظرفیت قرار گرفتن در بسته شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را دارد، این است که چگونه با پیشنهاد یک مجموعه سیاستی لازم و متضمن به اقدامات اساسی و ضمانت اجرا، رونق تولید را سرعت ببخشیم.

دژپسند ادامه داد: بسته پیشنهادی شورا باید با محورهایی مانند معرفی سازوکار «افزایش نرخ بهره‌وری در ظرفیت تولید»، «حذف مقررات، بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و قوانین مزاحم»، «چگونگی تحریک تقاضا به منظور حمایت از عرضه تولیدات داخلی» و مهم تر از آن «ارایه راهکارهایی برای افزایش ثبات بازارها و راهکارهایی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات» باشد.

رییس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی همچنین درباره خروجی‌های مثبت این شورا در سال ۱۳۹۷ بیان کرد: از جمله پیشنهادات شورا در موضوعاتی چون اصلاح بسته ارزی و تمدید زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی از محل منابع حساب ذخیره ارزی، خواستار فعال‌تر شدن دبیرخانه شورا به منظور بالا بردن بهره‌وری این جلسات شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص خصوصی سازی:

در واگذاری ها باید روال قانونی طی شود

وزیر اقتصاد در همایش بین المللی آینده جهان اسلام؛

سهم ما ازتولید ناخالص، تنها ۱۵.۳ درصد

وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرد:

نقش محوری وزارت اقتصاد در اجرای سیاست های اقتصادی

ارسال نظر