بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

اصلاح ساختار حوزه نظام پولی کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: از اقدامات دیگری که در حوزه اقتصادی کشور انجام دادیم، اصلاح ساختار حوزه نظام پولی کشور است. زیرا بسیاری از چالش‌های تولید به دلیل سیاست‌های مسائل ارزی و بازار پول است.
کد خبر : ۱۹۰۴۴۲

اصلاح ساختار حوزه نظام پولی کشور

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد اظهار کرد: مجموعه‌ای از اقداماتی که در چند سال گذشته انجام شد می‌تواند به وضعیت اقتصاد کشور کمک کند که از جمله این اقدامات می توان به اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

وی افزود: بعد از گذشت بیش از دو سال تلاش کمیسیون اقتصادی مجلس و تلاش در اتاق‌های بازرگانی اصلاح این قانون به پایان رسیده و در آخرین ماه زمستان سال گذشته چاپ و به صحن مجلس رفت. تا یک یا دو هفته آینده در صحن مجلس مطرح می‌شود که اگر این قانون نهایی شود، بخش عمده‌ای از مشکلات تولید که به دلیل مالیات بر ارزش افزوده باید به مصرف اصابت می‌کرد و به تولید اصابت کرده بود، رفع خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم بیان کرد: از اقدامات دیگری که در حوزه اقتصادی کشور انجام دادیم، اصلاح ساختار حوزه نظام پولی کشور است. زیرا بسیاری از چالش‌های تولید به دلیل سیاست‌های مسائل ارزی و بازار پول است.

پورابراهیمی ادامه داد: اصلاح قانون بانک مرکزی بعد از ۵ دهه در اقتصاد ایران تمام شده و گزارش نهایی آن آمده است. روح حاکم بر این قانون استقلال بانک مرکزی است. این موضوع چالش اصلی ما بود. استقلال بانک مرکزی یکی از موضوعات مهم ما در این قانون است و بعد از آن، اصلاح خود بانک مرکزی از اهداف ماست که اگر این هم در نیمه اول امسال تصویب شود، موضوع خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی خواهد بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اصلاح قانون عملیات بانکداری در سال جاری گفت: پس از سه سال تلاش، متن این اصلاح تا دو هفته آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: دیگر اقدام ما در حوزه اقتصادی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است کمیسیون اقتصادی آن را با پیگیری‌های فراوان به نتیجه رسانده است. یک هفته مانده به پایان سال ۹۷، گزارش نهایی اصلاح این قانون آماده شد که امیدواریم امسال عملیاتی شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: گزارش نظارتی مجلس درباره قانون بهبود فضای کسب و کار در حال آماده شدن است و ما در حوزه عدم رعایت همچنین استنکاف از قانون ورود کردیم که موارد عدم رعایت قانون را بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس بعد از تصویب در کمیسیون و صحت، مستقیم به دستگاه قضایی ارائه می کنیم.

وی ادامه داد: آیین‌نامه ارزی نیز در شورای پول و اعتبار در حال جمع‌بندی است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره حادثه سیل در کشور گفت: با جبران خسارت‌های وارده، از ظرفیت سیل می‌توانیم برای تحریک تقاضا استفاده کنیم. آمادگی داریم در مواردی که دولت برای برون‌رفت اقتصاد از وضع کنونی نیاز داشته باشد اصلاحات ساختاری انجام دهیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

آثار مثبت اجرای بازار متشکل ارزی

رییس ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، گفت:

نقش مجلس برای مقابله با قاچاق کالا و ارز

ارسال نظر