بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به خصوصی‌سازی شرکتی که بدون اجازه دولت اجازه آب خوردن ندارند.
کد خبر : ۱۹۰۴۶۰
صفرهای اسکناس، پر!/ کشتی تجدید ارزیابی در شورای نگهبان به گل نشست

به گزارش بورس نیوز، هرچند رنگ سبز کمرنگی هنوز بر قامت شاخص کل خودنمایی می کند، ولی به نظر می رسد بازار وارد فاز اصلاحی شده است. به اعتقاد تحلیلگران، تورم انتظاری و احتمال کاهش نرخ سود بانکی موجب جذابیت بازار سرمایه و ورود نقدینگی جدید توسط حقیقی ها شده است. سهامداران البته به نظر می رسد با نگاهی اندکی هیجانی، معامله می کنند. به هر حال صف نشینی جزئی از فرهنگ ما ایرانی ها است و امیدواریم صف نشینان این روزها به محض ورود بازار به فاز اصلاحی، در صف فروش قرار نگیرند.

صفرهای اسکناس، پر!
با پیشنهاد بانک مرکزی، حذف ۴ صفر از واحد پول ملی در دستور کار دولت قرار گرفت.
این خبر به مذاق اهالی تالار شیشه ای خوش نیامده؛ چرا که هم قیمت گذاری ها دچار مشکل می شود امکان سواستفاده صاحبان کالا و عرضه کالا با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی بسیار محتمل است و هم مقایسه صورت های مالی و حساب ها برای فعالان اقتصادی پس از اجرای تغییر پول دشوار است و موجب تحمیل هزینه برای سازگار کردن صورت های مالی با پایگاه اطلاعاتی جدید و قدیم می شود. 

خبری از شاخ بانک ها
صف خرید بانک تجارت که با انجام افزایش سرمایه ۳۹۰ درصدی تبدیل به یک غول بانکی شده، امروز با عرضه حقوقی ها جمع شد. ظاهرا سبدگردان این بانک در منفی های قبل از عید زیاد خرید کرده و امروز با این کار هم سود خوبی به جیب زده و هم التهاب بازار رو کنترل کرده!
طبق شنیده های بورس نیوز ، امسال بانک تجارت از محل تسعیر ارز سود حداقل ۱۳ تومانی هم شناسایی خواهد کرد.


خبری از سمت وزیر صمت 
موافقت بانک مرکزی با واردات کالا به جای انتقال ارز به کشور؛ این خبر، برای صادرکنندگان مخصوصا سیمانی ها خبر مثبتی است.


قندی ها در به در دنبال وصول طلب از دولت
مدیرعامل شرکت قند بیستون در نامه ای به معاون اول رییس جمهور، التماس دعا داشته، شاید این شرکت موفق به وصول طلب بیش از ۲۳ میلیارد تومانی خودش بابت یارانه سنوات قبل از دولت شود.


کشتی معافیت تجدید ارزیابی در شورای نگهبان به گل نشست
براساس ماده ۱۵ طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولید و خدمات، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها تا ۵ سال معاف از مالیات است؛ اما شورای نگهبان به این مصوبه مجلس به دلیل کاهش درآمد دولت ایراد گرفته است.


نوشداروی بدموقع خودروسازی ها
وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگوی اخیر خود اعلام کرده قرار است سهم دولت در شرکت های خودروساز بزرگ به تدریج واگذار شود و ظاهرا این موضوع در جلسه شورای عالی اقتصاد به ریاست روحانی هم مورد تاکید قرار گرفته. ولی کارشناسان صنعت خودرو با شنیدن این موضوع آمپر چسبانده اند که این چه وقت خصوصی سازی است؟ اصلا خصوصی سازی چه معنایی دارد وقتی که خودروسازان بدون اجازه دولت اجازه آب خوردن هم ندارند و دولت در تمام امور خودروسازان مداخله دارد و از انتصاب مدیران عامل تا قیمت گذاری و قرارداد خارجی و حتی استخدام یا تعدیل نیرو باید با نظر دولت باشد؟
اشتراک گذاری :
ارسال نظر