بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
مدیر عامل بورس کالای ایران از راه‌اندازی شکل جدید معاملات آتی روی واحدهای صندوق های سرمایه گذاری در سال جدید خبر داد.
کد خبر : ۱۹۰۶۱۶

راه‌اندازی شکل جدید معاملات آتی روی واحدهای صندوق های سرمایه گذاری

حامد سلطانی نژاد در گفت و گو با بورس نیوز، به شروع عملکرد بورس کالا در سال جدید اشاره و اظهار کرد: ابتدای سال 98 را با رونق معاملات در بورس آغاز کردیم که می‌توان به معاملات زعفران ، پتروشیمی و فولاد اشاره کرد و آمارها گویای آن است که تمام رشدها حجمی بوده و رشدهای تورمی در حداقل هستند.

وی ادامه داد: آمارهایی که در دسترس است نشان می‌دهد فعالان بازار به بورس کالا گرایش بیشتری پیدا کرده اند.

سلطانی نژاد عنوان کرد: از سوی دیگر معاملات هم در بخش معاملات آتی و هم در معاملات زعفران رونق خوبی دارد و انتظار داریم که بحث اوراق و سلف موازی و گواهی سپرده کالایی هم شروع شود.

به گفته مدیرعامل بورس کالا، این انتظار وجود دارد که برای سایر محصولات هم فروش ابزارهای مالی جدید راه‌اندازی شود و مرجعیتی برای این کالاها در بورس کالا باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما هم به لحاظ توسعه بازاری و هم توسعه ابزاری به دنبال آن هستیم که روند توسعه را پیگیری کنیم اما مشخصا در صدد هستیم شکل جدیدی از معاملات را در شکل معاملات آتی روی واحدهای صندوق های سرمایه گذاری راه‌اندازی کنیم تا بازار به سمت حرفه ای تر شدن برود.

سلطانی نژاد با اشاره به اهمیت نقش معاملات آتی، یادآور شد: ما سال گذشته حدود 80 هزار میلیارد تومان معاملات آتی داشتیم. علاوه بر اینکه پوشش ریسک را برای سرمایه گذار فراهم می‌کند، می‌تواند بحث جذب نقدینگی را هم از بازارهای غیر مولد به سمت بورس ها بکشاند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته انجام می شود؛

انجام معاملات گواهی سپرده کالایی زعفران

مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد:

احیای معاملات کشاورزی در بورس کالا

مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا خبر داد:

تبدیل اوراق گواهی سپرده کالایی به توکن

ارسال نظر