بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
مدیرعامل بورس کالای ایران در پاسخ به بورس‌نیوز خبر داد:

بازگشت معاملات آتی سکه با ابزارهای معاملاتی

مدیرعامل بورس کالای ایران از بازگشت سکه به بازار معاملات آتی با ابزارهای دیگر معاملاتی به بورس کالا خبر داد.
کد خبر : ۱۹۰۶۵۵
بازگشت معاملات آتی سکه با ابزارهای معاملاتی
حامد سلطانی نژاد در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز مبنی بر برنامه بورس کالا برای بازگشت مجدد معاملات آتی سکه  گفت: در سال گذشته متاسفانه شاهد التهاباتی بودیم که حتی مرجع تعیین کننده قیمت را هم با مشکل مواجه کرد.
وی ادامه داد: با وجود سایه ای که نوسانات قیمت سکه بر بازار افکنده شده بود، بورس کالا به دنبال بازگشت مجدد آن به شکل جدید و در قالب ابزارهای دیگر مانند صندوق های سرمایه گذاری است.
سلطانی نژاد در ادامه ضمن ابراز امیدواری از آغاز مجدد معاملات سکه به صورت حرفه ای تر و بر مبنای ابزارهای جدید، اظهار کرد: در حال حاضر فرصت آن فراهم شده است که ابزارهای دیگری در بورس کالا مورد استفاده قرار گیرد و این در حالی است که زمان ورود سکه به بازار بورس، شاهد تنوع این ابزارها نبودیم.
وی تاکید کرد: هم اکنون قصد داریم معاملات آتی سکه را در سال جدید توسعه داده. با راه اندازی گواهی روی صندوق های سرمایه گذاری شاهد بازگشت آن به بورس باشیم.
سلطانی نژاد همچنین در پاسخ به سوال دیگر بورس نیوز مبنی بر محصولات آتی دیگری که به بورس افزوده می شوند، گفت: زیره و شمش از محصولاتی هستند که به بورس اضافه می شوند. از سوی دیگر رایزنی ها برای کاتود مس در حال انجام است و بازار سرمایه هم با آن موافق است اما باید دید که نظر سیاستگذار اصلی پیرامون این ابزار چیست.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دومین بخش گفت‌وگوی بورس‌نیوز با مدیرعامل بورس کالای ایران؛

"گزارش التهاب" راهکار بورس‌کالا برای خنثی‌سازی کمبودها

مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد:

احیای معاملات کشاورزی در بورس کالا

افزایش قیمت در بازار سکه و طلا؛

سکه طرح جدید 85 هزار تومان گران شد

تا این لحظه صورت گرفت؛

سکه طرح امامی گران شد

ارسال نظر