بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تهیه بانک جامع اطلاعاتی از سوی کارگزاری ها را امری هزینه بر عنوان و اظهار کرد: کارگزاری ها می توانند اطلاعات جامع مشتریان خود را از بانک اطلاعاتی شرکت سمات دریافت کنند چرا که این شرکت به دنبال راهی برای به صفر رسیدن هزینه تکمیل اطلاعات از سوی مشتریان است.
کد خبر : ۱۹۰۶۶۵
کاهش هزینه ثبت اطلاعات مشتریان در بانک جامع اطلاعاتی/ توسعه دفاتر احراز هویت به دو هزار دفتر در کشور

حسین فهیمی در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه در پاسخ به سوال خبرنگار بورس نیوز مبنی بر شفافیت تهیه بانک اطلاعاتی سرمایه گذاران و اقدامات موازی برخی کارگزاری ها در همان زمینه گفت: برخی از اقداماتی که از سوی کارگزاری ها برای دریافت اطلاعات جامع مشتریان و تهیه بانک اطلاعاتی انجام می شود، به معنای نفی کار شرکت سپرده گذاری مرکزی نیست اما به طور کلی تهیه بانک اطلاعاتی جامع و مستند به دلیل هزینه بر بودن، برای کارگزاری ها منطقی نبوده و آنها می توانند از اطلاعاتی که شرکت مذکور تهیه می کند، استفاده کند. 

وی در ادامه با ابراز امیدواری از دریافت حداقل هزینه از مشتریان جهت تکمیل بانک اطلاعاتی گفت: شرکت سمات به دنبال راهی است تا در تکمیل اطلاعات و ارائه سرویس های جدید، هزینه را به صفر برساند.

فهیمی همچنین در ادامه نشست خبری از برنامه سال ۹۸ شرکت سمات خبر داد و گفت: تکمیل سامانه سجام، بردن باشگاه مشتریان به سمت تمام بانک ها و صندوق ها، توسعه دفاتر کار احراز هویت از هزار دفتر به دو هزار دفتر در سراسر کشور، راه اندازی سامانه توزیع سود، اجرای طرح تسفیه مبتنی بر استاندارد ddp، راه اندازی سامانه سپرده سهام عدالت و انجام تمام مراحل تسفیه آن و نهایی کردن سامانه ثبت اطلاعات مرکزی سرمایه گذاران بخشی از اقداماتی است که شرکت سمات در چشم انداز سال جاری خود به دنبال تحقق آنهاست.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
قرار بود سامانه سجام ، سود سهامداران را به حسابشان واریز کند ولی این کار انجام نشد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
قرار بود افزایش سرمایه شرکت ها از طریق سامانه سجام و بدون پیگیری سهامداران انجام شود ولی این کار انجام نشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵
برخی سهامداران پیر و سالخورده هستن و نمیتوانند برای دریافت سود سهام به بانک ها مراجعه کنند ولی سامانه سجام در قبال ۱۰ هزار تومنی که از سهامداران گرفته باید خدمات بدهد و سود سهام شرکت ها را به حساب بانکی انها واریز کند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
سلام والا این سوال رو باید مسئولین ذیربط پاسخگو باشند. تا این لحظه همچین اتفاقی در مورد سجام نیفتاده است که سود از طریق آن پرداخت شود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷
هر دفعه باید ۵۰۰ تومان بابت کپی کارت ملی پرداخت کنیم و به متصدی بانک بدهیم تا سود سهام را به حسابمان واریز کند ، البته هزینه رفت و آمد هم باید اضافه کرد ، ولی پرداخت سود از طریق سامانه سجام به کاهش هزینه های غیرضروری می انجامد .