بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن اعلام کرد:

سپر ریسک مالی محصولی جدید در خدمت بازار سرمایه

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن گفت: ما امروز با رونمایی مفهوم سپر ریسک مالی به دنبال دادن یک پیام و یک نکته به اهالی بازار سرمایه و نهادهای مالی بودیم و آن اینکه شرط اول قدم مدیریت ریسک را هم داشته باشیم.
کد خبر : ۱۹۰۶۷۷

سپر ریسک مالی محصولی جدید در خدمت بازار سرمایه

محمودرضا خواجه نصیری در گفت و گو با بورس نیوز درباره رونمایی از طرح مفهوم مالی ریسک مالی اظهار کرد: ما مفهوم ریسک مالی را مطرح کردیم. همه در بازار سرمایه شرکت تامین سرمایه تمدن را می‌شناسند و می‌دانند که ما پلکان پیشرفت را پله به پله بالا رفتیم. ما یک روز تمرکزمان روی توسعه بود. مشتریان بزرگ جذب کردیم.غرفه هایمان را بزرگ کردیم، اوراق زیادی منتشر کردیم و در همه آیتم ها خودمان را به بالاترین سطح ممکن رساندیم.

وی افزود: ما امروز با رونمایی مفهوم سپر ریسک مالی به دنبال دادن یک پیام و یک نکته به اهالی بازار سرمایه و نهادهای مالی بودیم و آن اینکه شرط اول قدم مدیریت ریسک را هم داشته باشیم.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن درباره مراحل طراحی این سیستم توضیح داد: برای سیستم مدیریت ریسک نهادهای مالی نزدیک به سه سال با یک تیم مجرب کار کردیم تا مدیریت ریسک از حالت ذهنی و لفظی خارج شود و به یک سیستم تبدیل شود که قابل استفاده برای کلیه نهادهای مالی بانک ها و بیمه هاست. مدیران عامل بانک ها و بیمه ها می‌توانند با داشتن یک صفحه روی مانیتورشان بدانند که چه ریسکی آنها را تهدید می‌کند.

خواجه نصیری ادامه اد: نکته اساسی این است که ما در تصمیم گیری هایمان نیاز به این ریسک ها داریم. اگر در یک روز بخواهیم بدانیم که فلان کار را را در حوزه فعاللیت انجام دهیم یا ندهیم باید برایش یک دلیل موثق داشته باشیم. این سیستم به ما دلیل می‌دهد. ما به جنگ می‌رویم با شمشیر و با سپر. شمشیر برای جلورفتن. سپر برای زنده بودن.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در این باره که نمونه مشابهی از این سیستم وجود داشت، گفت: ما اولین مجموعه‌ای هستیم که مفهوم سپر ریسک مالی را طراحی کردیم. کارهایی در حوزه ریسک انجام شده اما هیچ کدام جامع نبود. این کار جامع است. مثل یک سپر، مثل یک زره می‌تواند شرکت‌ها را از ریسک‌های آینده نجات دهد. مطمئن باشید اگر نهادهای مالی این سیستم را داشته باشند هزینه و بار نظارتی در بازار سرمایه به شدت کاهش می‌یابد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر