بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
شاهد این هستیم که عده‌ای با برخی سپرده‌های بانکی، اقدام به ورود به موضوع خرید و فروش کارخانه‌ها می‌کنند. اگر نگاه کنیم، می‌بینیم در برخی موارد خصوصی‌سازی، آورده‌ای وجود ندارد بلکه یا از طریق دولت بوده یا منابع دولتی، این موضوع تأمین می‌شود. درواقع منابع را به راه‌اندازی کارخانه‌هایی اختصاص می‌دهند که کار نمی‌کنند.
کد خبر : ۱۹۰۷۰۸
به گزارش بورس‌نیوز،آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا با اشاره به سخنان اخیر رهبری در هفته کار و کارگر گفت: ایشان در سخنان خود به موضوع برخی کارخانه‌ها اشاره کردند. شاهد این هستیم که عده‌ای با برخی سپرده‌های بانکی، اقدام به ورود به موضوع خرید و فروش کارخانه‌ها می‌کنند. اگر نگاه کنیم، می‌بینیم در برخی موارد خصوصی‌سازی، آورده‌ای وجود ندارد بلکه یا از طریق دولت بوده یا منابع دولتی، این موضوع تأمین می‌شود. درواقع منابع را به راه‌اندازی کارخانه‌هایی اختصاص می‌دهند که کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی فرمایشات رهبری، قوه قضائیه است، تصریح کرد: به همین منظور قبل از اینکه موضوعی به بحران تبدیل شود، ورود کنیم. در این راستا اولاً سازمان بازرسی و سپس دادستان‌ها به سوداگران اجازه بازی با اموال بیت‌المال را ندهند.

رئیسی با بیان اینکه قضیه خصوصی‌سازی یک موضوع درست است که در قانون هم به آن اشاره شده است، گفت: دولت نباید تصدی‌گری کند اما این در حالی است که حدود ۷۰ درصد اقتصاد ما، دولتی است که نباید این‌طور باشد. همه به این موضوع رسیده‌اند. خصوصی‌سازی موضوع درستی اما باید اصلاحاتی در مورد آن، انجام به همین منظور نظارت‌ها باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم چه در حوزه کارآفرینی و چه در گره‌گشایی از مشکلات مردم باید لحاظ شود. مردمی بودن، نکته‌ای است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد البته مسئولان قضائی در استان‌ها ملاقات مردمی دارند که هر هفته انجام می‌شود؛ این موضوع امر پسندیده‌ای است که از نمادهای مردمی بودن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکننده باید در سال رونق تولید ملی لحاظ شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه، مبارزه با موانع از جمله قاچاق کالا، باید مد نظر همه مسئولان قرار گیرد. علاوه بر این، حمایت جدی از کارآفرینان هم باید لحاظ شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر