بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
دبیر سندیکای تولیدکنندگان برق در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

نیروگاه‌ها به دنبال افزایش نرخ ۲۵۰ درصدی!

نرخ خرید برق از نیروگاه‌ها باید از میانگین هر کیلووات ۷۰ تومان باید به حدود ۲۵۰ تومان برسد تا افزایش بهای تمام شده، پوشش داده شود و حاشیه سود نیروگاه ها، حفظ گردد.
کد خبر : ۱۹۰۷۴۷
نیروگاه ها به دنبال افزایش نرخ ۲۵۰ درصدی!
به گزارش بورس نیوز، سهم های گروه نیروگاهی و تولید و فروش برق امروز با فشار تقاضا و رشد قیمت همراه بودند. این در حالی است که چند روز قبل بورس نیوز در گزارشی از احتمال افزایش نرخ خرید برق از نیروگاه ها ظرف یکی دو ماه آینده خبر داده بود.
لازم به ذکر است وزارت نیرو برق را از نیروگاه ها خریداری می کند و با نرخی پایین تر، از طریق شبکه توزیع در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. مابه التفاوت نرخ خرید برق از نیروگاه ها و تعرفه برق مشترکین در قالب یارانه از سوی دولت پرداخت می شود.

 پرویز غیاث الدین دبیر سندیکای تولیدکنندگان برق در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: هنوز هیچ گونه افزایش نرخی در خصوص برق خریداری شده از نیروگاه ها صورت نگرفته است. ولی این موضوع در دست بررسی است و باید تا ۲۸ اردیبهشت ماه این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی افزود: نرخ خرید برق از نیروگاه ها تقریبا ۴ سال است که افزایش نداشته و با توجه به افزایش هزینه های نیروگاه ها، اصلاح نرخ ضروری است. هنوز میزان افزایش نرخ احتمالی مشخص نیست؛ ولی با توجه به محاسبات نیروگاه ها که البته مورد تایید وزارت نیرو هم قرار گرفته، نرخ خرید برق از نیروگاه ها باید از میانگین هر کیلووات ۷۰ تومان باید به حدود ۲۵۰ تومان برسد تا افزایش بهای تمام شده، پوشش داده شود و حاشیه سود نیروگاه ها، حفظ گردد.

درباره نیروگاه ها اینجا بیشتر بخوانید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر