بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
مدیرعامل شرکت فرابورس ایران مطرح کرد:

خصوصی‌سازی کمکی در جهت توسعه بنگاه‌ها

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران گفت: عرضه سهام این دو باشگاه به بورس به دلیل ملاحظات خاص است که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود. اما خصوصی‌سازی کمکی در جهت توسعه بنگاه‌ها است.
کد خبر : ۱۹۰۷۵۲

خصوصی‌سازی کمکی در جهت توسعه بنگاه‌ها

به گزارش بورس نیوز، امیر‌هامونی درباره آخرین جزئیات عرضه سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس در بازارسرمایه اظهار کرد: جلسه‌های زیادی در این زمینه از سوی اتاق بازرگانی برگزار شد و مجلس هم پیگیری‌های لازم در این مورد را در دستور کار خود قرار داده بود.

وی افزود: در سال ٩٧ و ٩٨ هیچ درخواست رسمی مبنی بر عرضه سهام این دو باشگاه به فرابورس ارائه نشده و همین امر موجب پیگیری نکردن ما برای انجام مراحل لازم شد.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران ادامه داد: در پنج سال گذشته به دلیل ارائه درخواست رسمی از سوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، شرکت فرابورس ضمن ورود به این موضوع پیگیری‌های لازم را انجام داد.

هامونی درباره اینکه این خصوصی‌سازی ممکن است تا چه زمانی انجام شود، بیان کرد: در صورت ارائه درخواست رسمی به شرکت فرابورس با تمام انرژی به این موضوع ورود خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران به حاشیه‌های خصوصی‌سازی این دو باشگاه بزرگ خاطرنشان کرد: عرضه سهام این دو باشگاه به بورس به دلیل ملاحظات خاص است که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود. اما خصوصی‌سازی کمکی در جهت توسعه بنگاه‌ها است.

وی گفت: اگر خصوصی‌سازی شکل نمی‌گرفت، اکنون بازار سرمایه با ارزش چند صد هزار میلیارد تومانی وجود نداشت زیرا تا قبل از خصوصی‌سازی شرکت‌ها، ارزش بازار سرمایه تنها ٣٠ هزار میلیارد تومان بود.

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران با بیان اینکه باشگاه ورزشی از این قاعده مستثنی نیست، گفت: در ابتدا باید بررسی شود که صورت مالی این باشگاه‌ها شفاف است یا خیر؟ سودده هستند یا زیان ده و بعد در مورد ورود آنها به بازار سرمایه تصمیم گیری کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر