بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران خبر داد:

معامله نسیه‌ای با ایجاد اوراق خرید دین کالایی

مشتریانی که تمایل به معامله نسیه‌ای دارند می‌توانند به محض راه‌اندازی اوراق خرید دین کالایی به بورس کالا آمده و کالای خود را فروخته و زودتر از موعد مرسوم، به پول خود دست یابند.
کد خبر : ۱۹۰۸۳۸

جواد فلاح مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران با اشاره به یکی از برنامه‌های سال 98 بورس کالا در گفت و گو با بورس نیوز، اظهار کرد: اوراق خرید دین یکی از موضوعاتی است که به نیت مشتریانی که علاقمند به معامله نسیه‌ای هستند، در بورس کالا مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این روش افرادی که تمایل به معامله نسیه‌ای دارند، می‌توانند با مراجعه به بورس، کالای خود را بفروشند.

به گفته فلاح، با اوراق خرید دین کالایی، در حقیقت مشتریان می‌توانند طلبی را که دارند به ورقه بهادار کنند و آن را بفروشند؛ به عنوان مثال فردی 6 ماه بعد قرار است که از خریدار یک میلیارد بگیرم که این رقم می‌تواند به ورقه بهادار تبدیل شود و در بازار بورس، در کسری از ثانیه به فروش برسد.

مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران با اشاره به آخرین وضعیت بررسی اوراق خرید دین کالایی اعلام کرد: این موضوع پس از تحیلی و بررسی در بورس کالا به سازمان بورس ارائه شد و منتظر تصویب نهایی هستیم.

وی مهمترین مزیت ایجاد اوراق خرید دین کالایی را تامین مالی عنوان کرد و افزود: زمانی که فردی کالای خود را نسیه می‌فروشد، پول او قفل می‌شود و نمی‌تواند پولی از بابت نسیه دریافت کند اما اگر بتوان آن را به اوراق تبدیل کرد، می‌توان آن را زودتر از زمان موعد از بازار جذب کرد.

طبق اظهارات فلاح، این اوراق، امکان عرضه و تقاضا را برای بنگاه‌های معاملاتی جذاب‌تر می‌کند و می‌تواند به توسعه بازار کمک بیشتری کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد این شرکت مس‌فروش در فروردین ماه به زیر ذره‌بین رفت؛

کاهش صادرات از سرخی این فلز کاست/ رشد نرخ فروش کاتد و مفتول چشمگیر نبود

عملکرد ضعیف فروش این آلومینیوم‌ساز در فروردین‌ماه؛

عرضه‌های اردیبهشت، سود فروش را بالا می‌آورد! / رشد 6درصدی نرخ فروش محصولات

مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا خبر داد:

تبدیل اوراق گواهی سپرده کالایی به توکن

ارسال نظر