بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: چارچوب مسائل پولی و بانکی در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و ماده ۱۰ این قانون تعریف شده که بر این اساس یکی از راه‌های مقابله با نقدینگی انتشار اوراق است.
کد خبر : ۱۹۰۸۴۵

راه های مقابله با نقدینگی، انتشار اوراق است

به گزارش بورس نیوز، علی‌اکبر کریمی، در خصوص اینکه نقدینگی در بهمن ماه سال گذشته ۱۸۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: چارچوب مسائل پولی و بانکی در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و ماده ۱۰ این قانون تعریف شده که بر این اساس یکی از راه‌های مقابله با نقدینگی انتشار اوراق است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، افزود: هر سال در بودجه‌های سالانه برای انتشار اوراق تا سقف خاصی مجوز صادر می‌شود که دولت بتواند با انتشار این اوراق اقدام به جمع‌آوری نقدینگی موجود کرده و این مبالغ را در مسیرهای موردنیاز اقتصاد هدایت و استفاده کند.

وی ادامه داد: اگر دولت بتواند این حجم نقدینگی را با سازوکارهای علمی و تخصصی مناسب به سمت تولید سوق دهد و خدمات تولید ارائه کند قطعا سبب رونق تولید، افزایش اشتغال، رشد اقتصادی و ایجاد ثروت در جامعه می‌شود.

کریمی تاکید کرد: راه چاره اصلی حجم عظیم نقدینگی هدایت آن به سمت تولید و استفاده در عرصه تولید برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی موجود است که شرایط آن باید توسط دولت به ویژه بانک مرکزی ایجاد شود.

مهمترین چالش در فعالیت‌های تولیدی کشور نبود و کمبود سرمایه و منابع مالی است

بیان کرد: مهمترین چالش در فعالیت‌های تولیدی کشور در سالی که به عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، نبود و کمبود سرمایه و منابع مالی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مهمترین چالش در فعالیت‌های تولیدی کشور در سالی که به عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، نبود و کمبود سرمایه و منابع مالی است. دولت با اقدامات اصولی همانند انتشار اوراق و بکارگیری آن در بخش‌های عمرانی می‌تواند سبب جلوگیری از بروز تورم ناشی از حجم گسترده نقدینگی در جامعه شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر